به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا الوند پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دستورالعمل پیشگیری از شیوع کرونا سوم اسفندماه از سوی سازمان بهزیستی به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد، اظهار کرد: اولین کمیته استانی سوم اسفند در همدان تشکیل و دستورالعمل‌ها به تمامی مراکز زیر نظر اداره کل ابلاغ شد.
وی ادامه داد: بر این اساس، پذیرش بیمار جدید و همچنین مرخصی بیماران در تمامی مراکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان و معلولان منع شد و مرخصی تنها در صورت ارائه حکم قضائی و تعهد کتبی از سوی خانواده بیماران و به شرط عدم بازگشت آنها به مراکز تا پایان کرونا، صورت گرفت.
الوند با بیان اینکه مراکز روزانه اوتیسم، مهدهای کودک، مراکز کودک و خانواده و مراکز توانبخشی از ابتدای شیوع کرونا تعطیل است، اظهار کرد: برای تمامی مراکز شبانه‌روزی به ازای هر مددجو مبلغی برای تهیه اقلام بهداشتی واریز شده است.
وی همچنین تصریح کرد: مراکز اقامتی درمان اعتیاد با ترخیص آخرین بیماران بهبود یافته تا پیش از آغاز سال ۹۹، تعطیل و ضدعفونی شده‌اند و در حال حاضر پذیرش بیمار ندارند؛ همچنین ورود افراد جدید در مراکز کاهش آسیب ماده ۱۶ لغو شد.
مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه کمک‌هزینه تهیه اقلام بهداشتی برای مراکز کاهش آسیب استان واریز شده است، خاطرنشان کرد: برای هر مرکز ۷۵۰ هزار تومان جهت خرید اقلام بهداشتی تخصیص و با کمک خیرین، ۴۵۰ بسته بهداشتی بین کودکان کار توزیع شد.
وی افزود: در یکی از مراکز تحت نظر بهزیستی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، روزانه یک هزار دست پوشاک بیمارستانی و دو هزار عدد ماسک تولید می‌شود.
الوند با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار نیز در کارگاه تولید فرش دیبا با تغییر بخشی از کاربری کارگاه، مشغول تولید هستند، گفت: در این مرکز روزانه شاهد تولید پنج هزار عدد ماسک و دو تا سه هزار دست پوشاک بیمارستانی هستیم.
مدیرکل بهزیستی استان همدان اظهار کرد: بنیاد مستضعفان کشور پنج میلیارد تومان اعتبار برای کمک به کودکان کار در نظر گرفت که از این میزان سهم استان همدان ۵۰ میلیون تومان است.
وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه تا کنون هیچ مورد مثبتی از ابتلاء به کرونا در مراکز تحت نظر بهزیستی استان ثبت نشده است، یادآور شد: تمامی مراکز شبانه‌روزی به طور مداوم ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند و پرسنل در هر تغییر شیفت با رعایت مقررات و دستورالعمل‌ها و تب‌سنجی در مراکز حضور می‌یابند.
الوند افزود: رعایت فاصله بین مددجویان در مراکز رعایت می‌شود و در هر مرکز اتاق قرنطینه برای جداسازی افراد مشکوک پیش‌بینی شده است.
وی همچنین تصریح کرد: امسال از خیرین تقاضا شد که نذورات خود را به جای قربانی در قالب بسته‌های بهداشتی و یا کمک‌های نقدی اعطا کنند.
مدیرکل بهزیستی استان همدان در خصوص خدمات غیرحضوری این اداره کل نیز، یادآور شد: سامانه اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ فعال است و تیم‌های سیار در مناطق آسیب‌پذیر حضور دارند.
وی ادامه داد: سامانه رایگان ۱۴۸۰ برای ارائه مشاوره و خدمات روانشناختی از هشت صبح تا ۱۲ شب فعال است و تمام مردم استان در شهرها و روستاها می‌توانند با این شماره تماس بگیرند که تا کنون بیش از ۵۰۰ تماس توسط افرادی که با دغدغه‌های روانشناختی، استرس و اضطراب کرونا درگیر هستند، در سامانه به ثبت رسیده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.