علی عرب نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بسته‌های بهداشتی شامل مواد شوینده و اقلام مورد نیاز با سرانه هر بسته ۳۰۰ هزار ریال بنا به اهمیت و ضرورت مدیریت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در مراکز نگهداری و انجمن‌هایی که با توانخواهان و جامعه هدف به صورت مستقیم در ارتباط هستند برای شهرستان‌ها و مرکز استان در نظر گرفته و تحویل مراکز زیر مجموعه شد.

وی بیان کرد: مراکز شبانه‌روزی نگهداری معلولان، سالمندان، مراکز و خانه‌های فرزندان، شیرخوارگاه ، تسهیلگران طرح CBR که در روستاها با توانخواه و مددجویان در ارتباط هستند، مراقبین طرح مراقبت در منزل از این بسته‌های بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی همچنین از توزیع اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش، مایع ضدعفونی کننده دست، مایع دستشویی، دستمال کاغذی، بروشور آموزشی و بازی مار و پله با موضوع بیماری کرونا در بین کودکان کار و خیابان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۱۸۰ نفر از کودکان از این اقلام بهداشتی بهره‌مند شدند. 

وی ادامه داد:  کارگاه‌های تولیدی حمایتی و گروه‌های همیار بهزیستی که معمولا توسط زنان سرپرست خانوار اداره می‌شود هم اکنون به تولید ماسک و روپوش مشغول هستند به طوری که روزانه پنج هزار ماسک در این کارگاه ها تولید و پس از ضد عفونی و بسته‌بندی تحویل مراکز درمانی می‌شود.

 عرب نژاد گفت: با عنایت به حساسیت لازم، نشست‌های متعدد کمیته‌های پیشگیری و مدیریت بحران ستادی استانی برگزار شد و در خصوص رعایت موازین بهداشتی و عدم رفت و آمد غیرضروری جامعه هدف به مراکز و ادارات و مجتمع‌ها تاکید شده است. 

وی با بیان اینکه مورد مشکوک به کرونا در مراکز تاکنون مشاهده نشده ابراز امیدواری کرد: از این پس نیز با آرامش و مدیریت درست این مساله، چالش پیش رو را پشت سر بگذاریم.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی  همچنین از افزایش زمان پاسخگویی خط مشاوره ۱۴۸۰ (صدای مشاور) از ۱۲ به ۱۶ ساعت خبر داد و افزود: مردم استرس‌های ناشی از بیماری ویروس کرونا را می‌توانند به صورت تلفنی از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ با مشاوران بهزیستی درمیان بگذارند و پاسخ دریافت کنند.

وی در ادامه از مردم نوع‌دوست و خیران درخواست کرد: با عنایت به مسائل پیش آمده و لزوم پرهیز از مراجعه حضوری مردم به موسسات و مراکز برای تحویل کمک‌های نقدی و غیر نقدی به پویش عیدانه بهزیستی بپیوندند و کمک‌های خود را به صورت غیرحضوری از خانه به شماره حساب ۴۱۸۰۰۳۴۵۴۱۹۴۷۶۹۶ بانک مرکزی  و شماره کارت بانک مرکزی  ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۹۹۳۹۴۴۸  برای تهیه  اقلام ضروری مراکز و توانخواهان نیازمند جامعه هدف بهزیستی واریز کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.