محمود رضا عراقی شامگاه جمعه در جلسه اعضای کمیته مشترک بهداشت محیط مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس با فرمانداری‌های استان همدان برگزار شد اظهار داشت: وحدت رویه در زمینه اقدام و عمل برای مقابله با ویروس کرونا در کمیته بهداشت محیط ضروری است و اعضا از کارهای سلیقه ای پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون در گندزدایی معابر عمومی برای مقابله با کرونا، اقدامات خوبی انجام شده است گفت: شهرداری‌ها باید طبق پروتکل‌های بهداشتی، نیروهای خدماتی و خودروهای عمومی را ایمن‌سازی کنند.

عراقی مستندسازی اقدامات صورت گرفته را ضروری دانست و افزود: این کار ما را در واکنش به بحران‌های مشابه چابک و سریع می‌کند. 

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا در همدان خاطرنشان کرد: نقش اصلی ‌کمیته مشترک بهداشت محیط بیشتر به صورت پشتیبانی و حمایتی است و شهرداری‌ها باید در این کمیته حضور فعالی داشته باشند. 

وی تاکید کرد: دستورالعمل‌های کمیته مشترک بهداشت محیط استانی باید به صورت عمومی اطلاع‌رسانی شوند.

رییس کمیته بهداشت محیط مقابله با کرونا گفت: کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا، ایثارگرانه مشغول فعالیت هستند و پویش مردمی «درخانه بمانیم» در استان نتایج خوبی را به دنبال داشت.

عراقی با اشاره به اینکه مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا در استان، حاصل هم‌افزایی و همکاری مردم و تمام دست‌اندرکاران است یادآوری کرد: برنامه‌های بهداشت سلامت، اقتصادی و امنیتی در شرایط کنونی باید همزمان اجرا شود. 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز پنجشنبه اعلام کرد که تاکنون ۶۶ هزار و ۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان ناشی از این ویروس در کشور به چهار هزار و ۱۱۰ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.