مراد ناصری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با قدردانی از رهبر فرزانه انقلاب به واسطه توصیف زیبای همراهی اهالی نهاوند و بیان این موضوع که "در نهاوند عده‌ای از بانوان که در زمان دفاع مقدس نان می‌پختند و برای جبهه می فرستادند، برای مهار بیماری فعال شده و کمک می‌کنند" اظهار داشت: مردم این شهرستان دارای تاریخ و پیشینه غنی هفت هزار ساله بوده و در بیشتر مناسبت ها و رویدادها از جمله در جریان انقلاب و سرنگونی مجسمه شاه، شکل گیری گروه ابوذر و هشت سال دفاع مقدس نقش مهم و برجسته داشتند.

وی اضافه کرد: از یک ماه و نیم گذشته به دنبال ورود ویروس کرونا، مردم نهاوند بار دیگر یک همدلی و اتحاد را به نمایش گذاشتند که محور مبارزه با این ویروس، همراهی و همدلی مردم بودند.

فرماندار نهاوند بیان کرد: در این راستا تمامی دستگاه های اجرای با بهره گیری از این ظرفیت در کنار مردم و گروه های جهادی و بسیج قرار گرفتند تا بتوان هرچه زودتر به ویروس کرونا غلبه کرده و آن را شکست داد.

ناصری گفت: بانوانی که تا پیش از ورود ویروس کرونا در امور خانه داری فعال بودند امروز با استفاده از چرخ خیاطی اقدام به تامین لباس و ماسک مورد نیاز شهروندان می کنند عده ای از بانوان نیز مواد خوراکی و جیره خشک برای نیازمندان و محرومان تهیه و توزیع می کنند.

وی اضافه کرد: هم اینک محله و روستایی در این شهرستان وجود ندارد که در آن بانوان با استفاده از چرخ خیاطی به تولید ماسک نپردازند یا اقدام به تامین جیره خشک و بسته بندی و توزیع آن بین  بین محرومان نکنند.

فرماندار نهاوند افزود: تبدیل شدن تمامی محله های شهر نهاوند به کارگاه خانگی تولید ماسک و لوازم بهداشتی موجب شده اهالی این شهرستان در این زمینه خودکفا شده و در صورت لازم نیازهای مابقی مناطق را تامین کند.

وی گفت: شهرستان نهاوند در زمینه طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور خوش درخشید که علت آن همراهی و همکاری مردم بود و این همکاری ریشه در فهم، درک، شعور سیاسی و اجتماعی ساکنان این شهرستان تاریخی دارد.

فرماندار نهاوند ادامه داد: غربالگری ۹۹.۵ درصد مردم این شهرستان به بهترین شکل ممکن عملیاتی شد  و در زمینه مبارزه با ویروس کرونا با همکاری مردم به ویژه بانوان توانستیم از این بحران با سربلندی خارج شویم.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا روز بیستم فروردین امسال ۶۴ هزار و ۵۸۶نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۹۹۳ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.