قدرت الله ولدی روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی استاندار همدان با فرمانداران و هیات اندیشه‌ورزان جوان از طریق ویدیو کنفرانس اظهار داشت: اعضای هیات اندیشه‌ورزان جوان ملایر از زمان تشکیل تاکنون اقدامات خوبی داشتند و بازوی توانمندی برای مدیران هستند.

وی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، نسل جوان را سرمایه عظیم انسانی برای ساختن و آبادی آینده این مرز و بوم دانست و افزود: استفاده از اندیشه، فکر خلاق و نوآور آنها در پیشبرد اهداف و پیشرفت کشور نقش بسزایی دارد.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به نقش ویژه و جایگاه مهم هیات اندیشه‌ورزان جوان به عنوان بازوی فکری و مشاوره‌ای برای مدیران و آغاز فعالیت این هیات از سال ۹۷ در این شهرستان بیان کرد: در انتخابات سال ۹۸، اعضای هیات اندیشه‌ورزان جوان ملایر بازوی هیات اجرایی انتخابات در این شهرستان بودند.

ولدی با بیان اینکه هیات اندیشه‌ورزان جوان ملایر در بحران کرونا نیز خدمات خوبی برای مهار این ویروس ارایه می‌دهند، راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک شهید روحیان با ظرفیت تولید ۱۵ هزار عدد ماسک در روز و تهیه و توزیع محلول دی‌اکسید کلر با حجم ۵۰۰ لیتر و هزار و ۲۰۰ عدد ژل ضدعفونی کننده در سطح شهر را از جمله اقدامات ارزشمند این هیات برشمرد.

تولید ۲۰۰ هزار عدد ماسک در بحران کرونا

دبیر هیات اندیشه‌ورزان جوان ملایر نیز با تشریح فعالیت و اقدامات این هیات در این شهرستان گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «جهش تولید» نامگذاری شد، این هیات در همین راستا و برای مقابله با کرونا با به‌کارگیری ۵۰ نفر نیرو در ۹ کارگاه کوچک و بزرگ مشغول به تولید ماسک بهداشتی است.

علی کمالی اظهار داشت: کارگاه‌های تولید ماسک بهداشتی بر اساس ضرورت مهار کرونا و با رهنمودهای ارزنده‌ استاندار همدان و حمایت‌ها و مساعدت‌های فرماندار ویژه ملایر تجهیز و راه‌اندازی شد تا بتوانیم سهمی در مهار این بحران داشته باشیم.

وی ادامه داد: کارگاه تولید ماسک بهداشتی به نام شهید «حاج مرتضی روحیان»، شهید شاخص سال ۹۸ نامگذاری شد و از اوایل شیوع بیماری کرونا و با به‌کارگیری ۷۰۰ نفر روز، تاکنون موفق به تولید ۲۰۰ هزار عدد ماسک بهداشتی شده است.

دبیر هیات اندیشه‌ورزان جوان ملایر افزود: همکاری با موسسه خیریه آل طه در این شهرستان موجب شد تا بتوانیم نیم تُن مواد ضدعفونی کننده چند منظوره دی‌اکسید کلر در پنج هزار بسته تولید کنیم.

کمالی گفت: علاوه بر این هزار و ۲۰۰ عدد ژل ضدعفونی کننده و بهداشتی دست، حاوی الکل ۷۰ درصد در بسته‌بندی‌های مختلف تولید و به قیمت درب کارخانه برای مصارف عمومی در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های کالای پزشکی و همچنین به صورت رایگان در حاشیه شهر توزیع شد.

وی تولید محتوا و انتشار در فضای مجازی و راه‌اندازی پویش "در خانه بمانیم" در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را از دیگر فعالیت‌های هیات اندیشه‌ورزان ملایر عنوان کرد که در همراهی مردم برای مقابله با کرونا و قرنطینه خانگی اثرگذار بود.

دبیر هیات اندیشه‌ورزان جوان ملایر یادآور شد: قرار است با پیگیری فرماندار ویژه ملایر ۱۰ هزار عدد ماسک رایگان و هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در محله‌های حاشیه شهر در روزهای آینده توزیع شود.

کمالی بیان کرد: هیات اندیشه‌ورزان جوان ملایر آمادگی دارد نیاز کل استان و سوله‌های دپوی مدیریت بحران و هلال احمر را به ماسک بهداشتی تامین کند.

بر اساس پای‌بندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی و به منظور پیشبرد آرمان‌های مقدس انقلاب، طبق دستورالعمل وزارت کشور در مهرماه سال ۹۵ هیات اندیشه‌ورزان جوان تشکیل شد و پیرو آن فعالیت این هیات در سی‌ام خرداد سال ۹۷ طبق دستور معاون وقت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در شهرستان ملایر آغاز شد.

این هیات شامل ۲ گروه اداری و غیراداری است و از کارگروه‌های تخصصی همچون فرهنگی و هنری، اجتماعی، امور سیاسی، علمی و آموزشی و اشتغال و کارآفرینی تشکیل شده است.

این هیات در حوزه مسایل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با حضور جوانان توانمند و فعال استان در عرصه‌های مختلف و در راستای اهداف هیات فعالیت می کند.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا ۱۷ فروردین امسال ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.