فرماندار همدان روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت شهادت سردار حاج‌میرزا محمد سلگی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: برنامه تشییع پیکر این شهید دلاور پس از مشورت و تصمیم‌گیری با خانواده وی به مردم شهیدپرور استان اعلام می‌شود. 

حسین افشاری اظهار داشت: سردار سلگی صبح امروز به دلیل عوارض ناشی از استنشاق گازهای شیمیایی دوران دفاع مقدس و جراحات جانبازی شربت شهادت را نوشید و به یاران شهیدش ملحق شد. 

وی اضافه کرد: روحیه شجاعت و از خودگذشتگی این شهید و دیگر رزمندگان در دوران دفاع مقدس، سبب شد در برابر دشمن ایستادگی کنند که اگر این تفکر نبود امکان هشت سال مقاومت وجود نداشت.

افشاری گفت: شجاعت و ایثار سردار سلگی برگی زرین در صفحات تاریخ همدان خواهد بود و مردم شهیدپرور این خطه هرگز او را فراموش نمی کنند.

فرماندار همدان با اشاره به محدودیتهای موجود برای تردد و ممنوعیت تجمع در آرامستانها افزود: برای تشییع پیکر مطهر این شهید در حال تصمیم گیری و مشورت با خانواده وی هستیم و به زودی محل تدفین و برنامه تشییع به اطلاع مردم شهیدپرور اطلاع رسانی می شود. 

حاج میرزا سلگی سال ۱۳۳۴ در روستای هادی آباد بخش فیروزان نهاوند دیده به جهان گشود.

کتاب «آب هرگز نمی میرد» با محوریت خاطرات این رزمنده دلاور و روایت جمعی از رزمندگان گردان حضرت ابوالفضل (ع) به قلم حمید حسام در سالهای گذشته منتشر شد و از رهبر معظم انقلاب هم تقریظ گرفت.

استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس حدود هشت هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.