علیرضا حسن پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: همه ساله با نزدیک شدن به عید نوروز شاهد تلاطم در قیمت میوه بوده و برخی از عرضه کنندگان میوه خودسرانه اقدام به افزایش قیمت ها می کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اضافه کرد: البته فعالیت کم کامیون داران برای جابجایی بار و کمبود میوه نیز در گرانی تاثیر گذار بوده با این وجود بازرسان تعزیرات حکومتی در گشت های مشترک بر قیمت ها نظارت دارند. 

حسن پور اظهار داشت: امسال با توجه به محدودیت عرضه برخی اقلام به واسطه شیوع کرونا، تعطیلی داوطلبانه شماری از مکان های عرضه میوه شاهد گرانفروشی در برخی از مناطق حاشیه ای بودیم که در این راستا با ۲۰ متخلف برخورد قانونی صورت گرفت.

وی گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ۸۰ درصد صنوف نسبت به تعطیلی محل فعالیت اقدام کرده و تنها ۲۰ درصد همکاری لازم را نداشتند که بیشتر آنها مربوط به ارائه دهندگان خدمات تعمیراتی در حوزه خودرو و لوازم خانگی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان بیان کرد: روزانه ۳۰ تا ۴۰ مورد تذکر به واحدهای متخلف داده می شود که بیشتر صنوف به تذکرها توجه کرده و از ادامه فعالیت و عرضه خدمت خودداری می کنند.

حسن پور بیان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا فعالیت برخی از واحدهای ارائه دهنده خدمات تعمیرات خودرویی، وسایل منزل و تهیه و عرضه غذای «بیرون بر» مجاز شد که در این راستا به اتاق اصناف پیشنهاد شد برای پیشگیری از تجمع فعالیت این واحدها نوبت بندی شود.

حدود ۶۰ هزار واحد صنفی در همدان فعال هستند. 

سال گذشته ۱۶ هزار و ۶۳۵ پرونده تخلف در تعزیرات حکومتی این استان رسیدگی و مختومه شد.

طبق آخرین گزارش رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، که ۲ هزار و ۷۵۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.