حسین بابایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح از سه روز گذشته در بوستان‌هایی همچون پارک سیفیه، دریاچه کوثر و مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌ورد اجرا شده است.

وی افزود: قبل از ایام نوروز نیز به منظور جلوگیری از تردد و تجمع مردم، مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر بسته شد و تردد در این مجموعه ممنوع است.

شهردار ملایر با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز با وجود هشدارهای لازم در راستای پیشگیری از شیوع کرونا و ضرورت در خانه ماندن، شاهد تردد مردم در پارک‌ها و بوستان‌ها بودیم تاکید کرد: در همین راستا پس از برگزاری جلسه و ابلاغ بسته شدن پارک‌ها، با ایجاد خاکریز از ورود خودروها به مسیرهای دسترسی پارک‌ها جلوگیری شد.

بابایی ادامه داد: با این اقدام شرایط را برای تردد خودروها و تجمع مردم در این نقاط را محدود کردیم تا بتوانیم از این طریق مانع شیوع بیشتر ویروس کرونا و قطع زنجیره این بیماری شویم.

وی با بیان اینکه شهروندان در برخی مواقع نسبت به هشدارها بی‌توجه هستند و با لودر مانع‌های ایجاد شده در مسیر پارک‌ها و ورودی‌های فرعی را باز می‌کنند، خواستار همراهی بیشتر مردم با شهرداری و مقابله جدی با بیماری کرونا شد.

شهردار ملایر بیان کرد: طبق تصمیم ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، قبل از نوروز آرامستان‌ بهشت هاجر و دیگر آرامستان‌های سطح شهر بسته شد و در تمام روزهای ایام هفته این ممنوعیت ادامه دارد.

بابایی همچنین با اشاره به ضدعفونی روزانه شهر ملایر گفت: از ۱۵ اسفند تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار لیتر محلول برای ضدعفونی کردن معابر، تاسیسات، اماکن عمومی و مبلمان شهری مصرف شده است.

وی یادآور شد: به تازگی یک دستگاه مه‌پاش به ارزش ۲۰ میلیون تومان از اصفهان خریداری و بر روی یک تانکر ۱۶ هزار لیتری نصب شد که قادر است به صورت استاندارد و یکنواخت سطح شهر را ضدعفونی کند.

بابایی با بیان اینکه برای آگاهی‌بخشی به شهروندان بنرها و بروشورهایی در سطح شهر نصب و در اماکن و ناوگان حمل و نقل عمومی توزیع شد تاکید کرد: بهترین راه مقابله با ویروس کرونا در خانه ماندن است و از شهرواندن تقاضا داریم از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر پرهیز کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۳۵۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: به دنبال گسترش طرح بسیج ملی مقابله با کرونا تا امروز بیش از ۵۷ میلیون نفر از مردم کشور با ثبت نام در این طرح ملی تحت غربالگری قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز ۹ فروردین ۱۳۹۹ در کشور، ۳۰۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و تعداد بیماران مبتلا شده به این بیماری به ۳۵۴۰۸ نفر رسید.

جهانپور افزود: خوشبختانه تاکنون ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز از وجود ۲۵۱۷ نفر در کشور محروم شده ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.