حجت الاسلام احد آزادیخواه روز پنجشنبه در دیدار با مسوولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر افزود: استان همدان میزان ابتلا به ویروس کرونا را به یک سوم کاهش داد که این خبر خوبی است و این رقم باید به صفر برسد.

وی همراهی مردم با قرنطینه خانگی را مهمترین عامل در قطع زنجیره کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: طبق اعلام معاون راهداری کشور، همدان جزء کم سفرترین استان‌های کشور است و حجم کاهش سفرها نسبت با سال‌های گذشته در این استان قابل مقایسه نیست.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با بیان اینکه حفظ سلامت مردم در اولویت مسوولان و مجموعه بهداشت و درمان استان و شهرستان است ادامه داد: در گام نخست ۶۰۰ تخت بیمارستان برای مقابله با کرونا در استان همدان تجهیز شده، در مرحله دوم هزار و ۲۰۰ تخت و در مرحله بحران ۲ هزار تخت مهیا شده است که با حسن مدیریت مجموعه استان، هنوز ۶۰۰ تخت بیمارستانی هم پر نشده است.

حجت الاسلام آزادیخواه ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان، مدافعان سلامت را در شرایط مهار کرونا الگو و سمبل در مدیریت بحران دانست و گفت: کادر درمان ملایر سرمایه‌های معنوی هستند که باید پس از برگشتن به شرایط عادی و در زمان مناسبی از آنها تجلیل شود.

وی همچنین شرایط ملایر در بحران کرونا خوب ارزیابی کرد و افزود: دکتر حیدری مقدم رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز شرایط ملایر را خوب توصیف کرد و به خوبی توانسته با جلوگیری از شیوع بیماری، کار را پیش ببرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق پیگیری‌هایی که از طریق وزارت بهداشت و درمان انجام شد، امسال اتفاق‌های خوبی در حوزه بهداشت و درمان ملایر رخ می‌دهد و اولویت این شهرستان تکمیل و راه‌اندازی اورژانس است‌.

تجهیز ۲۸ تخت ایزوله تنفسی در ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز اقدامات نمایندگان را در اخذ تجهیزات، امکانات و ارتقای جایگاه حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اثرگذار دانست و افزود: نتیجه این اقدامات و پیگیری‌ها این بود که امروز توانستیم بحران کرونا را به خوبی مدیریت کنیم.

محسن ترکاشوند با اشاره به تجهیز تخت‌های ایزوله تنفسی بیمارستان امام حسین(ع) بیان کرد: در حال حاضر ۲۸ تخت ایزوله تنفسی برای شرایط بحران مهیا کرده‌ایم و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی با بیان اینکه با ارتقای تجهیزات پزشکی و درمانی میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ملایر به حداقل رسیده ادامه داد: ملایر نسبت با سایر شهرستان‌ها شرایط خوبی دارد و بحران به خوبی مدیریت شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: علاوه بیمارستان‌های امام حسین(ع)، مهر و دکتر غرضی، خانه‌های بهداشت، درمانگاه‌ها و مراکز جامع سلامت این شهرستان نیز در این ایام به مردم به ویژه روستاییان خدمات می‌دهند.

ترکاشوند با اشاره به آغاز طرح غربالگری بیماری کرونا اظهار داشت: غربالگری در سطح روستاها افزایش یافته و خانه به خانه به صورت تلفنی در حال اجرا است.

وی افزود: تا روز گذشته/چهارشنبه/ بیش از ۵۰ هزار نفر از مردم غربالگری شدند و در تلاش هستیم طی سه روز آینده این طرح را به اتمام برسانیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه تمامی مجموعه کادر درمان این شهرستان برای حفظ سلامت مردم پای کار هستند گفت: با کمک نماینده ملایر طی ۲ مرحله مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی برای کادر درمان اخذ شد و در اوایل سال جدید نیز کمک‌هایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی همدان داشتیم.

ترکاشوند یادآور شد: در حال حاضر بیمارستان مهر را دست نخورده برای شرایط بحران نگه داشته‌ایم و مکانی را برای نقاهتگاه بیماران بهبودیافته از کرونا در نظر گرفته‌ایم.

طبق گزارش امروز /پنجشنبه/ رییس روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و درمان، ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر تاکنون در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۲ هزار و ۲۳۴ نفر آنها فوت کرده اند و ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر بهبود یافته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.