منتخبین مردم در دوره پنجم شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه خانه نشینی مردم، کمک بسزایی به جهادگران سلامت در ضدعفونی شدن و سم زدایی اماکن و خیابان های سطح شهر خواهد کرد، اظهار داشتند: قرنطینه خانگی مسیر زنجیره ای شیوع کرونا را قطع می کند.

اعضای شورای شهر همدان با هشدار نسبت به کم توجهی برخی مردم در عمل به توصیه های خودقرنطینه ای افزوند: این رفتار به سلامت سایر شهروندان نیز آسیب جدی وارد می کند.

البته شورای شهر همدان نیز از اسفندماه گذشته تاکنون دست مدیریت شهری را برای هرگونه خدمت جهادگرایانه در پیشگیری و مقابله با کرونا باز گذاشت و تمامی خودروهای خدمات شهری به صورت شبانه روز در حال ضدعفونی کردن معابر شهر هستند.

شورای شهر همدان از اسفندماه گذشته تاکنون دست مدیریت شهری را برای هرگونه خدمت جهادگرایانه در پیشگیری و مقابله با کرونا باز گذاشت و تمامی خودروهای خدمات شهری به صورت شبانه روز در حال ضدعفونی کردن معابر شهر هستند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان در این باره گفت: متاسفانه تعدادی از شهروندان همدانی، خطر ویروس کرونا را به هیچ وجه جدی نگرفته و به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند.

اکبر کاووسی افزود: این در حالیست که اکنون تنها راه نجات جامعه از این بحران خطرناک، پیوستن به پویش قرنطینه خانگی است.

وی اضافه کرد:  البته بسیاری از مردم نیز خود را قرنطینه کرده‌اند که از این قشر جامعه تقاضا دارم به روند صحیح خود ادامه دهند.

کاووسی بیان کرد: همچنین انتظار می‌رود گروه‌های داوطلب مردمی در هر محله با مراجعه به  منازل، ابتدا خانواده‌ها را از خطر ویروس کرونا  آگاه کنند و سپس به اطمینان دهند که اگر از منزل خارج نشوند، مشکلات به حداقل می رسد.

وی خاطرنشان کرد: به ‌منظور تامین نیازها توسط گروه‌های داوطلب مردمی نیز بهتر است افرادی که توانایی مالی دارند هزینه کالاها را پرداخت کنند و در صورت نداشتن توانایی پرداخت، گروه خیریه مستقر در محله ها مسوولیت پرداخت هزینه‌ها را بر عهده بگیرند.

رییس کمیسیون حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی شورای شهر همدان نیز اساس جلوگیری از تردد شهروندان را اعمال قوانین قرنطینه ای دانست و گفت: قرنطینه شهرها با منع آمد و رفت و تعطیلی ارگان های دولتی موثر است.

مریم روان بخش افزود: افزایش مبتلایان و فوتی ها نشان می دهد که خودقرنطینه ای باید در چارچوب قانون اجرایی شود.

وی اضافه کرد: سازمان جهانی بهداشت نیز به قرنطینه کردن مطابق با مقررات تاکید دارید و چه بهتر که مسوولان در راستای پیشگیری از کرونا این قانون را اجرایی کنند.

روان بخش خاطرنشان کرد: البته تامین مایحتاج روانه مردم به ویژه غذایی به صورت رایگان و یا کمک هزینه زندگی به حساب آنها باید در شرایط قرنطینه ای انجام شود.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، همگان باید با همکاری و همدلی یک بار دیگر تلاش کنیم تا زنجیره انتقال ویروس کرونا را از بین ببریم.

ابراهیم مولوی افزود: با ماندن در خانه، حضور نیافتن در مهمانی‌ها و نرفتن به مسافرت می‌توانیم هر چه زودتر با این بیماری مقابله کرده و از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنیم.

 وی پیشنهاد داد: با توجه شرایط پیش آمده بهتر است مردم  ضمن ماندن در خانه از موهبات دوستی با کتاب استفاده کنند چراکه به طور قطع مطالعه علاوه بر ارتقا سطح آگاهی و دانش موجب ظهور استعدادها در جامعه می‌شود و هر چه قدر سرانه مطالعه کشوری بیشتر باشد، آن کشور به سمت توسعه و آبادانی پیش خواهد رفت.  

با توجه شرایط پیش آمده بهتر است مردم ضمن ماندن در خانه از موهبات دوستی با کتاب استفاده کنند چراکه به طور قطع مطالعه علاوه بر ارتقا سطح آگاهی و دانش موجب ظهور استعدادها در جامعه می‌شود و هر چه قدر سرانه مطالعه کشوری بیشتر باشد، آن کشور به سمت توسعه و آبادانی پیش خواهد رفت.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان نیز گفت: از مردم همدان می‌خواهیم که به‌ منظور حفظ سلامتی خود و سایران و همچنین احترام به کادر پزشکی و درمانی، تنها برای ۲ هفته در خانه‌ های خود بمانند تا بتوانیم از این بحران بزرگ جهانی عبور کنیم.

رضوان سلماسی با تاکید بر اینکه باید فضایی برای قرنطینه افرادی که در ارتباط با بیماران کرونایی بوده و مشکوک به این بیماری هستند، لحاظ شود، اظهار داشت: سالن‌های ورزشی با امکانات اولیه برای طی شدن دوران قرنطینه و ایزوله این افراد آماده شود.

وی یادآور شد: مردم انتظار دارند هر اقدامی که برای حفظ سلامت جامعه اعلام شده، مورد اجرا قرار بگیرد ضمن اینکه باید علاوه بر قوت گرفتن نظارت بر اجرا، مقررات سختگیرانه‌ تری لحاظ شود.

رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز تاکید کرد: انتظار می‌رود از مسافرانی که در این شهر ساکن شدند، تست اجباری ویروس کرونا گرفته شود.

کامران گردان با اشاره بر اینکه شورا و شهرداری به صورت مستمر در راستای پیشگیری از ویروس کرونا برنامه های هدفمند را اجرایی می کند، اظهار داشت: ضدعفونی و سم زدایی معابر و مکان های مختلف سطح شهر به صورت شیفت بندی همه روزه انجام می شود.

وی بیان کرد: همچنین روان سازی پرونده مراجعه کنندگان به بخش های مختلف شهرداری همدان را نیز مورد تاکید قرار داده ایم ضمن اینکه ساختمان های شهرداری همه روزه به صورت مرتب ضدعفونی می شوند.

گردان با اشاره به اینکه در مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا نباید وضعیت را به گونه ای نشان داد که اتفاق خاصی صورت نگرفته است گفت: باید اطلاع رسانی ها به طور شفاف بیان شود ضمن اینکه با ایجاد امنیت و آرامش در شهر، آموزش‌های لازم در خصوص مبارزه با کرونا به عموم مردم ارایه شود.

رییس شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: شورا اختیارهای لازم را به مدیریت شهری در راستای رفاه حال شهروندان در پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا داده است و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم.

طبق گزارش روز گذشته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ۲۷ هزار و ۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۷۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۹ هزار و ۶۲۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.