تهمیه رجبلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: داروی مورد نیاز معتادان هفته ای یک نوبت به آنها ارائه می شد اما به منظور جلوگیری از مراجعه هفتگی آنها برای دریافت دارو، این زمان به ۲ تا سه هفته یکبار رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین به دنبال شیوع کرونا، معتادان مکلف شدند هنگام مراجعه به مرکز درمان نگهدارنده سوء مصرف مواد مخدر (ام.ام.تی) ظرف خالی دارو را نیز همراه داشته باشند تا آن را مقابل چشمان متصدی داروخانه در زباله انداخته و دارو را در ظرف جدید دریافت کنند.

کارشناس معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: متصدیان مراکز درمان نگهدارنده سوء مصرف مواد مخدر (ام.ام.تی) مکلف هستنتد روزانه یک نوبت محل فعالیت خود را ضدعفونی و گندزدایی کنند.

رجبلو ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال ابتلای این افراد به کرونا وجود دارد، دستکش، ماسک، لباس مخصوص (گان) و عینک نیز در اختیار این افراد قرار گرفته است تا در محل کار از آنها برای محافظت خود در برابر این ویروس استفاده کنند.

کارشناس معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: همچنین دستکش و ماسک در این مکان قرار داده شده است تا مراجعه کنندگان به مراکز ام.ام.تی برای حفاظت فردی از آن استفاده کنند.

رجبلو بیان کرد: یکی دیگر از وظایفی که مراکز ام.ام.تی. علاوه بر ضد عفونی و گندزدایی و تحویل گرفتن ظروف دارو از معتادان بر عهده دارند، نگهداری داروها در گاو صندوق است و برای دریافت داروی جدید از معاونت غذا و دارو باید ظروف داروهای قبلی را سالم تحویل بدهند.

وی گفت: ۱۴۶ مرکز درمان نگهدارنده سوء مصرف موادمخدر (ام.ام.تی) در همدان فعال است که هفت مرکز از این تعداد دولتی بوده و یکی از آنها نیز با نام مرکز «حنانه» واقع در طبقه زیرین بیمارستان امام خمینی(ره) مختص بانوان است.

کارشناس معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: همه کارکنان فعال در مرکز حنانه زن هستند و در این مرکز خدمات مشاوره، پذیرش و درمان بیمار به صورت رایگان بوده و محدودیتی در پذیرش وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان روز گذشته با بیان اینکه تست کرونای ۱۴۲ بیمار در این استان مثبت شده است گفت: ۳۷ نفر در شهرستان همدان، ۲۲ نفر در اسدآباد، ۲۱ نفر در نهاوند، ۱۵ نفر در ملایر، ۱۳ نفر در رزن، ۱۱ نفر بهار، ۱۰ نفر در کبودراهنگ، ۶ نفر در فامنین و چهار نفر در تویسرکان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

رشید حیدری مقدم اضافه کرد: ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان مربوط به جامعه شهری و ۳۰ درصد آن مربوط به ساکنان روستایی است.

وی اظهار داشت: از ۱۴۲ مبتلا به ویروس کرونا در این استان پس از اقدام های درمانی صورت گرفته ۸۹ تن ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.