محمدحسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قهرمانان ورزشی می توانند الگوی خوبی برای سایر اقشار جامعه باشند و هرگونه اقدام از سوی آنها به طور قطع با استقبال سایر مردم مواجه می شود.

وی اضافه کرد: هرگونه کوتاهی در برابر این ویروس چه بسا اعضای خانواده تمام ما ایرانیان را دچار آسیب جبران ناپذیر کند بنابراین از همه هموطنان می خواهم تا حد توان در راستای رعایت توصیه های بهداشتی اقدام کنند.

سلطانی بیان کرد: رعایت بهداشت فردی مهمترین مسیر برای قطع زنجیره ای انتقال کرونا است اما متاسفانه تا به امروز بسیاری از مردم باور ندارند که این ویروس بیش از ۱۶۰ کشور را درگیر خود کرده است.

وی افزود: فراگیری این ویروس نشان می دهد که خطرناک است و با کسی تعارف ندارد بنابراین بهترین راه همان خانه ماندن، صبر و حوصله و رعایت بهداشت فردی است.

سلطانی خاطرنشان کرد: تا جایی که در توانم است برای راهنمایی سایر اقشار جامعه در مکان های مختلف حضور یافته ام و توصیه های لازم را انتقال داده ام.

وی اضافه کرد: همچنین همراه با برخی از چهره های سرشناس ورزشی نسبت به تهیه بسته های بهداشتی و توزیع آن در بین نیازمندان اقدام کرده ایم.

این ملی پوش سابق کشتی کشور یادآور شد: ضدعفونی کردن معابر و مکان های مختلف شهر را نیز با چهره های مطرح ورزشی انجام دادیم تا هر چند خدمت کم، اما حداقل الگویی برای سایرین در رعایت بهداشت فردی و عمومی باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم برای بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها دعا کنند، گفت: در این شرایط آرزوی شفاعت و سلامتی برای افرادی که اکنون در تخت بیمارستان ها هستند، یکی از وظایف مهم مردمی است.

طبق آخرین گزارش ها تست کرونا ۱۴۲ بیمار در این استان مثبت شد که شامل ۳۷ نفر در شهرستان همدان، ۲۲ نفر در اسدآباد، ۲۱ نفر در نهاوند، ۱۵ نفر در ملایر، ۱۳ نفر در رزن، ۱۱ نفر بهار، ۱۰ نفر در کبودراهنگ، ۶ نفر در فامنین و چهار نفر در تویسرکان است.

همچنین  ۸۹ تن از مبتلایان به ویروس کرونا از بیمارستان ترخیص شدند و از نظر جمعیتی ۷۰ درصد مبتلایان شهری ۳۰ درصد روستایی و ۴۹ درصد از مبتلایان به ویروی کرونا زن و ۵۱ درصد مرد هستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز اعلام کرد: تاکنون ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۹۸۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۳۸۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۱۷۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه پنج هزار و ۳۸۹ نفر از بیماران کووید- ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

جهانپور گفت: متاسفانه ۱۲۵ نفر از بیماران جان خود را از دست دادند و تعداد درگذشتگان بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۹۸۸ مورد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.