سرهنگ محمدباقر سلگی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا اجازه هیچگونه تجمعی در سطح شهر داده نمی‌شود و پلیس به شدت با بر مخلان نظم در چهارشنبه آخر سال برخورد می‌کند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه احتمال بیماری کرونا از طریق مواد محترقه‌ای که دست به دست می‌شود، زیاد است، از والدین درخواست داریم نظارت بیشتری روی فرزندان خود در این ایام داشته باشند.

فرمانده انتظامی ملایر با تاکید بر اینکه شهروندان در اعلام موارد مشکوک با پلیس همکاری لازم را داشته باشند، توجه به پیشگیری اجتماعی و حذف هزینه‌های مقابله و درمان، توسعه فرهنگ خود حفاظتی و خود پلیسی و مشاوره خواستن قبل از بروز خطر را از مواد مهم در این شرایط برشمرد.

سرهنگ سلگی ادامه داد: اکیپ‌های بازرسی ما به صورت شبانه‌روزی در ورودی‌ و خروجی‌های شهر به صورت آماده‌باش هستند و خودروهای انتظامی کار ضدعفونی معابر و امکان عمومی را آغاز کرده‌اند.

کاهش ۱۲ درصدی سرقت در ملایر

وی با بیان اینکه تمامی کارکنان و سربازان این حوزه به صورت مستمر و روزانه معاینه و کنترل و محیط ضدعفونی می‌شود بیان کرد: در صورت مشاهده هرگونه احتکار اقلام بهداشتی، برخورد پلیس بی امان است.

فرمانده انتظامی ملایر همچنین به عملکرد یک ساله پلیس در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امسال در زمینه انواع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۲ درصدی را شاهد هستیم و در این زمینه ۱۵۰ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ سلگی همچنین به کاهش ۷۰ درصدی وقوع کیف‌قاپی، دستگیری چهار کیف‌قاپ و توقیف موتور سیکلت‌های مجرمان، شناسایی و دستگیری اعضای سه باند حرفه‌ای و غیربومی سرقت احشام و کاهش وقوع سرقت احشام نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد.

سرهنگ سلگی فرمانده انتظامی ملایر

کشف بیش از ۲۰ میلیارد تومان کالای قاچاق خارجی در ملایر

وی گفت: در مدت یاد شده پنج قاتل فراری شناسایی و دستگیر و هشت فقره قتل کشف شد که در این زمینه رتبه برتر استانی را طی ۲ سال متوالی کسب کردیم.

فرمانده انتظامی ملایر همچنین افزایش ۲۴ درصدی دستگیری سارقان، کشف بیش از ۲۰ میلیارد تومان انواع کالاهای قاچاق خارجی و افزایش ۴۰ درصدی کشفیات، افزایش ۲۲.۸ درصدی دستگیری قاچاقچیان کالاهای خارجی و افزایش بیش از هشت درصدی شناسایی و دستگیری متهمان جرایم اقتصادی و کلاهبرداری را از دیگر اقدامات امسال برشمرد.

سرهنگ سلگی ادامه داد: در این مدت میزان دستگیری اراذل و اوباش و افراد شرور و کشف سلاح سرد و گرم از این افراد افزایش ۶۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت و کشف انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی نیز رشدی ۱۳.۹ درصدی داشت.

وی همچنین از افزایش ۵.۵ درصدی متلاشی شدن باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی، افزایش کشف ۶۹.۶ درصدی کشف انواع قرص‌های روان‌گردان، افزایش ۲۸ درصدی دستگیری افراد معتاد و متجاهر، افزایش ۶.۳ درصدی تعداد تماس‌های پلیس با ۴۳ هزار تماس تلفنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

فرمانده انتظامی ملایر همچنین به کاهش ۵۲.۲۷ درصدی تعداد مجروحان تصادفات دورن شهری، ۵۰.۲۳ درصدی تعداد تصادفات جرحی، ۶۰ درصدی تعداد تصادفات فوتی و کاهش ۶۳.۶ درصدی تلفات انسانی در تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان اشاره کرد.

کشف بیش از ۴۵ هزار عدد انواع مواد محترقه

سرهنگ سلگی با اشاره به کاهش ۱.۶ درصدی تهیه و ساخت مواد محترقه دست‌ساز و آتش‌زا در این شهرستان بیان کرد: امسال ۴۵ هزار و ۹۷۲ عدد انواع مواد محترقه خارجی و قاچاق در این شهرستان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۱.۶ درصدی داشت.

وی برگزاری ۱۸۰ جلسه آموزش همگانی برای ۱۴ هزار نفر فراگیر زن و مرد، سازش ۳۵۲ فقره پرونده قضایی منجر به سازش اجتماعی از ۵۵۶ فقره پرونده ارجاع شده مفتوحه، برگزاری ۳۰ نمایشگاه آگاه کننده در حوزه‌های مختلف و تهیه و توزیع بیش از پنج هزار بروشور و تراکت توصیه‌های اجتماعی پلیس را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

فرمانده انتظامی ملایر همچنین به افزایش ۱۰.۳۴ درصدی رسیدگی به درخواست‌های شهروندان در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ و ۲۱ دیدار چهره به چهره با اقشار مختلف مردم اشاره و بیان کرد: میزان شکایت‌ها از عملکرد پلیس در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ کاهشی بیش از ۷۰.۵۸ درصدی داشته است.

طبق آخرین آمارها از رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به ۱۳۱ تن رسیده است.

بر اساس این گزارش ۳۵ نفر در شهرستان همدان، ۲۱ نفر در اسدآباد، ۲۰ نفر در نهاوند، ۱۷ نفر در ملایر، ۱۱ نفر در رزن، ۹ نفر در کبودراهنگ، ۹ نفر در بهار، ۶ نفر در فامنین و سه نفر در تویسرکان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

از تعداد ۱۳۱ فرد مبتلا به ویروس کرونا در استان همدان هم اینک ۴۶ تن در بیمارستان تحت مداوا و درمان هستند و بقیه ترخیص شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.