شیرین نادری روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: بازرسان دانشگاه، یک هزار و ۳۸۵ مکان عمومی را از نظر رعایت بهداشت فردی، گندزدایی سطوح و اقدامات پیشگیرانه کرونا مورد بازدید قرار دادند که ۳۳ مکان به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی، تعطیل شد.

به گفته این مقام مسؤول، همچنین ۲ هزار و ۸۱۹ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شد و از فعالیت ۴۸ مرکز عرضه غذا به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی با محوریت بهداشت فردی و گندزدایی محیط در راستای کنترل بیماری کرونا جلوگیری شد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت قلیان به عنوان یکی از راه‌های انتقال بیماری، ممنوعیت عرضه قلیان در دستور کار قرار گرفت که ضمن تشدید نظارت بر مراکز عرضه قلیان، تعداد ۲۵ مکان نیز پلمب شد.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، گفت: با توجه به بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان و لزوم مدیریت بهینه پسماند، گندزدایی بخش‌ها و رعایت حفاظت فردی و گندزدایی آمبولانس‌های حمل بیمار، ضمن بازدید از کلیه بیمارستان‌های استان، ۱۲۰ مورد بازدید از آمبولانس‌های حمل بیمار هم انجام شد.

به گفته نادری، ۳۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت به عنوان یکی از واحدهای دانشگاهی که محل تردد بیماران و خدمت گیرندگان است نیز از نظر پایش گندزدایی محیطی، اطلاع رسانی مناسب شیوع ویروس به مردم و مدیریت بهینه پسماندهای تولیدی مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، گفت: دستور العمل تشدید اقدامات بهداشت محیط و حرفه‌ای در مقابله با کرونا با هدف تشدید نظارت بر مراکز و اماکن حساس و واحدهای کارگاهی ابلاغ شده و بازرسان، ممیزان دفاتر خدمات سلامت، سازمان بسیج و سایر ادارات مرتبط در روزهای اداری و روزهای تعطیل در سر تا سر استان در آن حضور خواهند یافت.

تاکنون ۴۰۷ نفر در استان قزوین به این ویروس مبتلا شده و ۳۶ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.