به گزارش رزو یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی احسان پور با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته هشت نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی تقلبی به مراکز درمانی در خوزستان مراجعه کردند بیان کرد: مرگ و میر ناشی از این مشروبات در خوزستان هشت درصد است.

وی افزود: از ۶۲۰ موردی که از زمان وقوع این مشکل به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند هم اکنون ۳۶ نفر در بیمارستان درحال درمان هستند که ۱۲ نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، میانگین سنی افراد مسموم بر اثر مشروبات را در خوزستان، ۳۴ سال اعلام کرده  که کم سن‌ترین فوتی‌ها ۱۵ ساله و مسن‌ترین آنها ۷۲ ساله است.

به گفته وی شایعاتی مبنی بر تاثیر مثبت الکل برای مقابله با کرونا از سوی سودجویان منتشر شد بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم به هیچ وجه اقدام به خوردن الکل نکنند چرا که هیچگونه اثری در روند درمان کرونا ندارد.

این مراجعات از روز ۱۶ اسفند آغاز شد و بیشترین میزان مراجعه در تاریخ ۱۸ اسفند گزارش شد که در یک روز ۲۱۸ نفر به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند. در روز ۱۹ اسفند ۱۷۰ نفر و در روز ۲۰ اسفند نیز ۴۹ نفر با مسمومیت ناشی از متانول مراجعه کردند. نخستین مراجعه برای مسمومیت الکل تقلبی در تاریخ ۱۶ اسفند بود.

علی بیرانوند معاون دادستان اهواز نیز از شناسایی و بازداشت ۲۷ نفر تاکنون در زمینه مشروبات الکلی تقلبی خبر داده و گفت:تمام عوامل تهیه و توزیع الکل سمی به لحاظ علم و آگاهی آنها از کشنده بودن الکل متانول با عنوان ارتکاب قتل عمد مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گفته وی، از توزیع حدود ۳۰ هزار لیتر الکل سمی به مصرف کنندگان جلوگیری شده است. همچنین چند متهم دیگر که نقش اصلی در این موضوع دارند نیز شناسایی و در تعقیب هستند که به زودی دستگیر خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.