صفی الله صفایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: دانشگاه پیام نور همدان در گام نخست اقدام به کنترل مستمر وضعیت بهداشتی کرده و در این راستا هر فردی که وارد دانشگاه می شود ابتدا باید با اسپری دست های خود را ضدعفونی کند.

وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از مراجعه مستقیم دانشجو به دانشگاه، شماره تلفن همه همکاران در کانال دانشجویی بارگذاری شده تا دانشجویان از طریق ارتباط تلفنی با همکار مربوطه موضوع و خواسته خود را پیگیری کنند.

رییس دانشگاه پیام نور مرکز همدان ادامه داد: تعداد کارکنان حاضر در دانشگاه به یک سوم کاهش یافته و هر کدام هفته ای یک نوبت در دانشگاه حضور می یابند همچنین در اتاق ها که چند کارمند حضور دارند به صورت نوبتی در محل کار حاضر می شوند.

صفایی ادامه داد: در کانال های دانشجویی پیام نور مرکز همدان نکته ها و پیام های بهداشتی برای دانشجویان قرار داده شده تا با رعایت این مولفه ها بتوان دامنه گسترش و شیوع ویروس کرونا را به حداقل رساند.

وی بیان کرد: بهترین، مهمترین و اصلی ترین روش برای قطع زنجیره کرونا ماندن در خانه است بنابراین خانواده ها باید در صورت ضرورت و ناچاری با رعایت موراد ایمنی از جمله استفاده از ماسک، دستکش و محلول های ضد عفونی کننده از منزل خارج شوند.

رییس دانشگاه پیام نور مرکز همدان اظهار داشت: اساتید دانشگاه به عنوان گروه های مرجع محسوب شده بنابراین وقتی آنها از ماسک و دستکش استفاده کرده و همه موارد بهداشتی را رعایت کنند به طور حتم الگویی برای دانشجویان و مردم و اقشار مختلف می شوند.

تاکنون ۱۲۴ مورد مثبت ویروس کرونا در همدان ثبت شده است که از این تعداد ۶۵ بیمار بهبود یافته و در خانه قرنطینه شدند همچنین ۵۱ نفر در بیمارستان ها بستری و تحت مداوا هستند و هشت تن جان باختند.
 شهرستان اسدآباد ۲۱، بهار هفت مورد، تویسرکان سه، رزن یک، فامنین ۶ ، کبودراهنگ هشت، ملایر ۱۵ ، نهاوند ۱۹ و همدان ۳۴ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای اسفند تاکنون ثبت شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.