دکتر علی گودرزی روز یکشنبه در این باره بیان کرد: مصرف سیاهدانه، آویشن، پونه، شیرین بیان، زنجبیل و دارچین به صورت خودسرانه توصیه نمی شود البته پونه، زنجبیل و زعفران حافظ رطوبت و مانع ایجاد تعفن هستند و مصرف آنها به دلیل خاصیت ضدعفونی مفید است اما افراد گرم مزاج باید تدابیر لازم را رعایت کنند.

مدیر طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: مصرف گیاهان دارویی به مزاج  فرد بستگی دارد و نباید بدون توصیه و تجویز متخصصان مربوطه، خودسرانه این قبیل مواد را مصرف کرد.

گودرزی تاکید کرد: افراد با مزاج گرم و خشک یا غلبه گرمی ممکن است با خوردن این مواد با مشکلات جدی روبرو شوند و  مصرف این مواد حکم دارو را دارد و نباید بدون تجویز طبیب حاذق مصرف شود.

وی ادامه داد: افراد با مزاج گرم و خشک در مصرف سیر و پیاز که به تازگی برای مقابله با کرونا توصیه شده، نکات اعتدال مزاج را رعایت کنند.

گودرزی گفت: رعایت بهداشت فردی مثل استفاده از ماسک و ایزوله کردن افراد آلوده به ویروس می‌تواند در کاهش مبتلایان به کرونا نقش موثری داشته باشد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۵۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.