به گزارش خبرنگار مهر، سید هادی مصطفوی صبح یکشنبه در جلسه قرارگاه زیستی مبارزه با بیماری کرونا اظهار کرد: تصمیمات و مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان نهاوند بر همگان لازم‌الاجرا است و دستگاه قضائی از تصمیمات این ستاد برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا حمایت قاطعانه می‌کند.

وی ادامه داد: مردم باید ضمن رعایت توصیه‌ها، شرایط و موقعیت فعلی را مراعات و در خانه بمانند و هشدارهای وزارت بهداشت را برای روزهای آتی جدی بگیرند چراکه با بی‌توجهی شرایط وخیم‌تر می‌شود.

دادستان نهاوند بابیان اینکه باید با توجه به شرایط موجود ساعات کار فروشگاه‌ها و مراکز تجاری توسط اتحادیه و اصناف مشخص شود، گفت: تردد غیرضروری مردم در شهر باید کنترل و محدود شود.

وی افزود: تأمین نان به‌صورت بسته‌بندی و بهداشتی از طریق نانوایی‌های هر محله با نظارت مرکز بهداشت و اتحادیه خبازان و تحویل نان درب منازل صورت گیرد تا از مراجعه مردم جلوگیری شود.

مصطفوی با اشاره به اینکه اصناف مختلف اجناس و کالای خود را از طریق رسانه‌ها و در فضای مجازی با ارسال پیک درب منزل معرفی، تبلیغ و به فروش برسانند، اظهار کرد: امروز با استفاده همه ظرفیت‌ها باید تردد مردم در معابر عمومی را به حداقل برسانیم.

وی بابیان اینکه افراد غریبه و مسافری که در شهر اسکان‌یافته و خانه یا ملکی اجاره گرفته‌اند، باید خانه را تحویل مالک داده و شهر را ترک کنند، گفت: اتحادیه املاک و صاحبان باید به این مهم توجه داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب نهاوند با اشاره به اینکه ساعات ضدعفونی و گندزدایی باید در سطح شهر مشخص شود، گفت: در طول روز در محل‌های کانون تجمع مردم ضدعفونی و گندزدایی انجام شود.

وی افزود: عرضه و توزیع ماسک و لوازم بهداشتی در سطح شهرستان نهاوند باید شناسنامه‌دار و انبارها مشخص و میزان عرضه و تقاضا و قیمت‌ها تعیین شود.

مصطفوی تصریح کرد: تمام ادارات و دستگاه‌های خدماتی نهاوند نسبت به ضدعفونی و گندزدایی محل اداره خود با همکاری شهرداری اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مراجعه مردم به ادارات باید محدود و از طریق دورکاری، خودکارسازی و اینترنتی و غیرحضوری صورت گیرد، گفت: رسانه‌های رسمی شهرستان مطالب مربوط به کرونا را با هماهنگی ستاد پیشگیری ویروس کرونا منتشر کنند.

دادستان نهاوند تأکید کرد: طرح قرنطینه در منازل به نحو صحیح در کانون‌های ناقل بیماری از سوی شبکه بهداشت انجام شود.

وی در پایان با پیشنهاد اینکه بیمارستان شهید حیدری برای درمان بیماران کرونا احیا و تخصیص یابد، گفت: ستاد شهرستان با هماهنگی ستاد استان و کشور تصمیمات خود را مصوب و به اجرا برسانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1381970
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.