پژمان جعفری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اقلام بهداشتی همچون ماسک، الکل ضد عفونی و پد الکلی از محل موقوفات تهیه و برای توزیع بین بیماران و مراکز درمانی در اختیار شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: این اقلام بهداشتی از محل موقوفات و با اخذ مجوز از محل نیت واقف بزرگ ملایری شادروان سیف الدوله تهیه و برای مقابله و کنترل بیماری کرونا به حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اهدا شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر همچنین به تهیه و توزیع چهار هزار عدد ماسک در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر برای کمک به کادر درمانی و بیماران بستری در این بیمارستان اشاره کرد.

جعفری با بیان اینکه کمک به حوزه درمان و بیماران نیازمند یکی از نیت‌های واقف بزرگ ملایری شادوران سیف الدوله است تاکید کرد: در صورت اخذ مجوز باز هم این کمک‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به ضد عفونی بقاع و امکان متبرکه این شهرستان از زمان شیوع ویروس کرونا گفت: در حال حاضر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از تجمع مردم، تمامی بقاع متبرکه این شهرستان تعطیل است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با تاکید بر اینکه حضور در آرامستان‌های این شهرستان در پایان اسفند و جمعه آخر سال ممنوع است، از شهروندان خواست: برای شکست کرونا همچنان در منزل بمانند و نکات بهداشتی را جدی بگیرند.

جعفری کمک به اقشار نیازمند را از دیگر نیات واقفان ملایری برشمرد و ادامه داد: امسال نیز در آستانه نوروز ۲ هزار سبد کالای حمایتی به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان بین خانواده‌های نیازمند این شهرستان توزیع شد.

وی افزود: این طرح در قالب «دست‌های مهربانی» و از محل نیت واقف ملایری شادوران سیف‌الدوله اجرا شده است. 

جعفری گفت: علاوه بر این ۶۳۰ دست پوشاک نیز به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان از محل نیت شادوران سیف‌الدوله تهیه و بین خانواده‌های نیازمند معرفی شده از موسسه‌های خیریه و کمیته امداد ملایر همزمان با ایام نوروز توزیع شد.

۶۳.۵ درصد از اراضی ملایر موقوفه است و این شهرستان یکی از شهرهای پیشتاز کشور در حوزه وقف است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۲۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و ۷۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور ۱۰ هزار و ۷۵ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون سه هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ مورد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.