سعید کتابی روز جمعه در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا ویروس در شهرستان ملایر اظهار داشت: صنف طلافروشان ملایر از آن دسته اصناف است که به صورت خودجوش آمادگی تعطیلی تا پایان سال را داده‌اند.

وی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف این شهرستان نیز پیشنهادهای لازم برای کاهش ساعات کاری صنوف مختلف و یا تعطیلی برخی از صنوف غیر ضروری را به دبیرخانه ستاد ارایه کرده‌اند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: باید با همکاری و تعامل بیشتر، مکان‌هایی که تجمع افراد در آنها صورت می‌گیرد را مدیریت کنیم تا زنجیره شیوع بیماری کرونا قطع شود.

کتابی ریشه‌کنی این بیماری را نیازمند عزم جدی و همگانی دانست و ابراز امیدواری کرد: با همراهی مردم و قرنطینه خانگی، به‌زودی شاهد ریشه‌کنی این بیماری باشیم.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری و به دستور فرماندار ویژه ملایر تمامی جلسات غیرضروری لغو شد، اما این ستاد به دلیل ضرورتی که در شرایط کنونی وجود دارد، باید به طور منظم و مستمر برگزار شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر بیان کرد: برای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بازدیدهای متعددی از نانوایی‌ها، مراکز تولیدی و مراکز عرضه خدمات صورت گرفت و تذکرات لازم برای رعایت بهداشت ارایه شده است.

کتابی گفت: شایعه تعطیلی برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت در ملایر به هیچ وجه صحت ندارد و همه جایگاه‌های عرضه سوخت در این شهرستان فعال است.

وی بیان کرد: تمامی مرخصی‌های مدیران، بخشداران و دهیاران تا زمانی که وضعیت به حالت عادی برگردد، لغو شده و باید تمام امکانات و ظرفیت شهرستان در اختیار ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا قرار گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر تاکید کرد: نیمی از زمان تلویزیون شهری ملایر به موضوع اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی مردم نسبت به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت نکات بهداشتی در مقابله با این ویروس قرار داده شود.

کتابی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی ملایر نیز موظف هستند یک بنر با موضوع‌ تاثیرگذار و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در زمینه ویروس کرونا و خطر این بیماری در سطح شهرستان نصب کنند.

وی افزود: تاکسی‌های فعال در سطح شهر ملایر نیز موظف هستند تا زمان بهبودی اوضاع، از سوار کردن بیش از ۲ مسافر در صندلی‌های عقب تاکسی خودداری کنند.

کتابی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا بسیار جدی است و مردم باید از سفرهای غیر ضروری، درون شهری و برون شهری به شدت پرهیز کنند.

دادستان عمومی و انقلاب ملایر نیز با اشاره به مصوبات جدید در ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان مبنی‌ بر ممنوعیت قطع انشعابات آب، برق و گاز توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان ملایر هشدار داد.

سعید احمدی‌فر گفت: در صورت مشاهده حتی یک مورد قطعی آب، برق و گاز، اقدام به بازداشت افراد خاطی می‌کنیم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۲۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و ۷۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور ۱۰ هزار و ۷۵ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون سه هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ مورد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.