جهانگیر اکبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و مطابق دستورالعمل ستاد مقابله با این بیماری، هشت واحد قلیان سرا در شهرستان پلدختر با همکاری اماکن نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و اداره صنعت، معدن و تجارت پلمب شد.

وی با بیان این که این طرح برای جلوگیری از فعالیت قلیان سراها اجرا شده و در صورت مشاهده فعالیت قلیان سراها، این واحدها پلمب می‌شوند؛ افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور وزارت بهداشت مصرف قلیان را یکی از راه‌های انتقال این بیماری اعلام کرده و رعایت نکردن بهداشت فردی در این اماکن بسیار بالا است، لذا اکیپ‌های مشترک در شهرستان از فعالیت قلیان سراها جلوگیری می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پلدختر با بیان این که طرح مقابله با کرونا در نانوایی‌های این شهرستان عملیاتی شد، گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامت نان، رعایت نکات بهداشتی در واحدهای نانوایی پلدختر بسیار ضروری و جدی تر از دیگر صنوف است که در این رابطه در سر درب نانوایی‌ها بنر رعایت نکات بهداشتی نیز نصب شده است.

اکبری افزود: نانوایی‌های پلدختر باید از دستگاه پوز در عرضه و فروش نان استفاده کنند و یا جهت اخذ وجه از یک فرد فروشنده استفاده کنند که در فرآیند تهیه و توزیع یا نان به هیچ عنوان در تماس نباشد.

وی یادآورشد: موادضد عفونی برای تمیز کردن سطوح در نانوایی‌ها وجود دارد و کارگران نانوایی‌ها باید دست‌ها را با صابون یا مایع به صورت مرتب بشویند و از ورود افراد متفرقه به داخل نانوایی خودداری کنند؛ همچنین به هیچ عنوان با دستی که نان را جابجا می‌کنند با کسی دست ندهند و هنگام صحبت با مراجعه کنندگان فاصله طولی را رعایت کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پلدختر با بیان این که وضعیت بهداشت رستوران‌ها در شرایط فعلی یکی از مطالبات مردم است، گفت: اکیپ‌های مشترک از رستوران‌های سطح شهرستان بازدید و نکات بهداشتی را گوشزد می‌کنند و باید همه با رعایت موارد ایمنی و بهداشتی، ویروس کرونا را شکست دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.