فاطمه یادگاری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ترس از ابتلا به ویروس کرونا میزان مراجعه کنندگان به انتقال خون و اهدای خون را نه تنها در همدان بلکه در تمامی نقاط کشور کاهش داده است.

وی اضافه کرد: برای ایمن سازی محیط مرکز انتقال خون برای اهدا کنندگان و مراجعان روزانه چهار بار در نوبت شیفت صبح و بعدازظهر انتقال خون استریل شده همچنین با توجه به اینکه این مرکز شلوغ نیست نباید نگران ابتلا به ویروس کرونا بود.

 مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون همدان بیان کرد: به تازگی نامه ای به بیمارستان ها ارسال شده تا برای مواجه نشدن با کمبود خون، عمل های غیرضروری را لغو کرده تا بتوان خون مورد نیاز عمل های ضروری، اورژانسی و بیماران تلاسمی را تامین کرد.

یادگاری اضافه کرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال جاری در ۲۵ تا ۲۶ اسفند بیماران تالاسمی بستری شده تا خون مورد نیاز این ماه را دریافت کرده و در اواخر فروردین دوباره خون مورد نیاز بیماران تلاسمی تامین می شود.

وی گفت: به منظور اقبال مردم برای اهدای خون، روزانه فراخوان پیامکی و تماس تلفنی با اهدا کنندگان داشته ایم با این وجود در صورت کاهش مراجعه شهروندان در زمینه تامین خون مورد نیاز بیماران با مشکل مواجه می شویم. 

یادگاری بیان کرد: هم اینک در زمینه تامین آر.بی.سی(گلبولهای قرمز) خون مشکلی وجود ندارد اما درباره پلاکت کمبود داریم و نیاز به آن بیشتر احساس می شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۷۵ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴۲۹ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۲۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و ۷۵ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور ۱۰ هزار و ۷۵ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون سه هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۲۹ مورد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.