حسین سیبی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران از ایجاد مرکز دفن بهداشتی پسماند (لندفیل) در سایت دفن زباله خبر داد و افزود: همدان از معدود شهرهای دارای سایت دفع نخاله است که مساحت آن به ۵۰ هکتار می رسد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان گفت: این سایت در همجواری جاده رباط شورین، بدون دریافت ریالی هزینه، روزانه توسط کامیون‌داران ۲ هزار تن ورودی نخاله دارد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال الحاق ۲۰ هکتار به این سایت هستیم اظهار کرد: برنامه اصلی ما تملک زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار و انتقال سایت به آنجا است که با توجه به وجود معارض و مشکلات اداری، این کار تا ۲ سال آینده محقق نمی‌شود.

سیبی با اشاره به سایت دفن زباله همدان، آن را ظرفیتی بزرگ برای شهر عنوان کرد و گفت: این سایت از سال ۶۰ راه‌اندازی شده که ۵۰ درصد از آن در گذشته به دلیل دفن بی‌برنامه و غیر بهداشتی زباله آلوده شده بود.

وی خاطرنشان کرد: پسماندهای شهرهای همدان، بهار، مریانج، رزن، جورقان، مهاجران، صالح‌آباد، لالجین و روستاهای اطراف به این سایت منتقل و توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری دفع می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان ادامه داد: در حال حاضر برای جمع‌آوری شیرابه‌های ناشی از دفع زباله‌های شهری حوضچه‌ای در حال احداث است که امیدواریم در نیمه سال ۹۹ شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

وی ایجاد مرکز دفن بهداشتی پسماند را یکی دیگی از طرح‌های شهرداری همدان دانست و افزود: با این اجرای این طرح ضمن دفن بهداشتی زباله از نفوذ شیرابه به درون زمین جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا با ماشین‌آلات ویژه و محلول شست‌وشو معابر پرتردد شهر همدان ضدعفونی می‌شود ضمن اینکه مراکز پرتردد مانند بازار، ایستگاه‌های اتوبوس، جداره بیرونی بیمارستان‌ها و خیابان‌ها را نیز ضدعفونی می‌کنیم.

وی با اشاره به ضدعفونی مخازن زباله و مبلمان شهری تاکید کرد: در صورت همکاری مدیریت بیمارستان‌ها حاضریم محوطه این مراکز را نیز ضد عفونی کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.