محمدحسن باقری‌شکیب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، در برخی از ساعت‌ها وزش باد ملایم و پس از آن، به تدریج افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: سامانه بارشی از عصر جمعه رفته رفته وارد همدان می‌شود و به شکل بارش باران و ریزش برف در ارتفاعات، بیشتر نقاط این استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه در روز شنبه آینده میزان سرعت وزش باد افزایش می‌یابد، عنوان کرد: فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی این استان بیشتر از سایر نقاط است و در روز یکشنبه بر میزان حجم بارش‌ها افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: روند افزایشی دما تا روز شنبه در بیشتر نقاط همدان ادامه دارد و پس از فعالیت این سامانه، مقداری از دمای روزانه استان کاسته می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بهار با ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و فامنین با سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری شکیب اظهار داشت: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.