محمد حسن باقری شکیب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس نقشه های ماهواره ای هواشناسی، هوای استان تمام ابری همراه با بارش باران و ریزش برف در ارتفاعات و وزش شدید باد پیش بینی می شود.
وی با اشاره به اینکه وزش باد در میانه های روز دوشنبه و سه شنبه شدت می یابد اظهار داشت: در مدت فعالیت این سامانه آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیرهای جاده ای وجود دارد.
باقری شکیب عنوان کرد: فعالیت این سامانه از بعد از ظهر امروز دوشنبه تا بامداد سه شنبه به اوج خود می رسد.
وی با اشاره به اینکه این سامانه روز چهارشنبه به طور کامل از شرق استان خارج می شود اضافه کرد: با خروج سامانه بارشی دمای هوای استان بین پنج تا هشت درجه سانتی گراد کاهش می یابد.
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: روز چهارشنبه دمای صبحگاهی (کمینه دما) کاهش می یابد و با سردی دمای هوای استان، کمینه دما تا هشت درجه سانتی گراد زیر صفر کاهش می یابد.
وی اظهار داشت: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته 2 درجه سانتیگراد بالای صفر و بیشینه دمای این شهر 13 درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
باقری شکیب افزود: نهاوند با 15 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و تویسرکان با صفر درجه سانتیگراد به عنوان سردترین شهرهای استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده اند.
وی افزود: در 24 ساعت گذشته اسدآباد با 16 میلی متر بیشترین بارش را داشته و ایستگاه هواشناسی فرودگاه همدان 12 میلی متر بارش را ثبت کرده است.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است و زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.