سعید باقری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای مهرماه تاکنون به طور متوسط 198 میلی متر بارش در استان رخ داده است که این آمار نسبت به سال گذشته رشد حدود پنج برابری را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته میزان بارندگی نزدیک به 40میلی متر بود که این روند از افزایش چشمگیر بارش ها حکایت دارد.
باقری ادامه داد: میانگین بلندمدت بارش ها نزدیک به 69 میلیمتر است که امسال حدود سه برابر بیشتر بارندگی رخ داده است.
وی عنوان کرد: با توجه به نقشه های پیش یابی هواشناسی، زمستان امسال با افزایش دما میزان ریزش برف در استان نسبت به سال های گذشته کم می شود.
مدیرکل هواشناسی همدان ادامه داد: در پیش بینی های صورت گرفته دمای استان در سه ماه دی، بهمن و اسفند بین 2 تا سه درجه سانتی گراد نسبت به بلند مدت افزایش می یابد که این تغییرات دما، کاهش ریزش برف را به دنبال دارد.
وی افزود: با توجه به خروجی مدل های ماهواره ای، آسمان استان همدان در 24 ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد ملایم، افزایش ابر و مه صبحگاهی پیش بینی می شود.
باقری اظهار داشت: کمینه دمای هوای همدان در 24 ساعت گذشته چهار درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای این شهر هشت درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.
وی افزود: نهاوند با 10 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و گل تپه با 6 درجه سانتیگراد زیر صفر به عنوان سردترین شهر استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده اند.
مدیرکل هواشناسی همدان اضافه کرد: پدیده غالب امروز وزش باد متوسط است که با سرعت 25 کیلومتر در ساعت همدان را در می نوردد.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.