محسن جهانشیر روز چهارشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: به هر حال پیشگیری از شیوع کرونا بر همگان الزامی بود و در این بین باشگاه های ورزشی به دلیل تجمع ورزشکاران از محیط های اصلی در فراگیری این ویروس به شمار می رود و به همین دلیل دستور به تعطیلی صادر شد.

وی اضافه کرد: این ویروس باعث شده تا فعالیت ها به مخاطره منجر شود و به همین دلیل تعطیلی باشگاه های ورزشی را شاهد هستیم و انتظار داریم بخش خصوصی در مشارکت عمومی در راستای کمک به یکدیگر اقدام کند.

جهانشیر با اشاره به اینکه تمامی مکان های ورزشی که مالکیت آن با اداره ورزش و جوانان همدان است و به بخش خصوصی و هیات های ورزشی واگذار شده  ، از پرداخت اجاره بها معاف هستند، گفت: این تصمیم به دلیل تعطیلی اعلام شده است و تا زمانیکه ساماندهی لازم برای بازگشایی مجدد صورت نگیرد، به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای این تصمیم اتخاذ شده یا از میزان اجاره بها کم می کنیم و یا به سرجمع قرارداد منعقد شده اضافه خواهیم کرد تا در این راستا بخش خصوصی و هیات هایی که مجموعه ورزشی از ما اجاره کرده اند، دچار ضرر و زیان نشوند.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان یادآور شد: از مالکان باشگاه های خصوصی نیز می خواهیم تا جایی که می توانند این مساعدت مالی را داشته باشند و با مستاجران خود تعامل کنند.

وی افزود: در تلاش هستیم با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان تهمیداتی اتخاذ شود تا بتوانیم در آسان سازی و روبه راه کردن فضای ورزش به ویژه حوزه بخش خصوصی اقدام و راهکار مناسب داشته باشیم.

همدان دارای بیش از ۶۰۰ باشگاه ورزشی خصوصی است که اغلب به مستاجران واگذار شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز سه شنبه درباره تازه ترین آمار مرتبط با کرونا اعلام کرد: تاکنون ۸۰۴۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۹۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین ۲۷۳۱ نفر بهبود یافته‌اند.

جهانپور افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۸۸۱ مورد بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۸۰۴۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۹۱ مورد رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۷۳۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

 از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تا امروز نتیجه ۷۷ بیمار مشکوک به کرونا در همدان مثبت بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.