اسماعیل حاجی‌ آبادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مشکل تنها استخر شنای این شهرستان نیز از نظر تأسیساتی حاد می باشد و هرلحظه امکان آسیب‌ دیدگی در آن وجود دارد که برای بازسازی آن سه میلیارد ریال از طرف اداره کل ورزش و جوانان استان در نظر گرفته‌ شده است.

وی اظهار داشت: چندین ماه قبل این استخر به دلیل فوت یک نفر تعطیل‌ شده بود که ۸۰۰ میلیون ریال اعتبارات عمرانی برای رفع ایرادات فنی و تأسیسات برقی آن هزینه شد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان قوچان از فعالیت ۳۳ هیات ورزشی در این شهرستان خبر داد و گفت: طی هفت ماه گذشته ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال به هیات‌ های ورزشی قوچان اختصاص‌یافته است.

وی افزود: قوچان بعد از مشهد بیشترین درآمد ورزشی را به خود اختصاص داده است که این مبلغ به بیش از چهار میلیارد ریال می‌رسد و افزایش این درآمد به پنج میلیارد ریال در سال جاری تحول خوبی را در این حوزه ایجاد می‌کند.

وی بابیان اینکه برای راه‌اندازی خانه جوان در این شهرستان ۱۵ میلیارد ریال در نظر گرفته‌ شده بود که هشت میلیارد ریال آن تاکنون جذب‌ شده است اظهار داشت: برای اتمام این پروژه نیازمند جذب پنج میلیارد ریال دیگر هستیم اما طبق توافق با پیمانکار در صورت جذب سه میلیارد ریال کار به اتمام رسیده و مابقی به‌ صورت طلب پیمانکار باقی خواهد ماند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان قوچان ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این پروژه ۶۰ درصد بوده و برای تجهیز خانه جوان قوچان ۲ میلیارد ریال مورد نیاز است که پس از افتتاح باید توسط اداره کل تخصیص یابد.

‌وی در باره آخرین وضعیت خانه کشتی در این شهرستان نیز گفت: بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای این پروژه تخصیص یافته بود که به دلیل عدم تأمین زمین مناسب با کاربری ورزشی اعتبار آن برگشت داده شد.

حاجی‌ آبادی افزود: مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی قول مساعد داده است که در صورت تأمین زمین مناسب در سریع‌ ترین زمان اعتبار این پروژه جذب شود.

وی با اشاره به بدهی ۷۰۰ میلیون ریالی بابت بهای آب استادیوم آزادی قوچان اظهار داشت: سال‌ های گذشته زمین چمن این استادیوم با آب شرب آبیاری می‌شد که این بدهی سنگین را به‌ جا گذاشته و قطع آب اداره ورزش و جوانان و استادیوم یاد شده را به همراه داشته است.

وی گفت: این استادیوم دارای یک چاه آب است و از آن استفاده نمی‌شد که طبق توافق با اداره آب مقرر شد ۴۵۰ میلیون ریال از بدهی آن تخفیف و از این به بعد از آب چاه برای آبیاری استادیوم استفاده شود.

حاجی‌آبادی تعداد ورزشکاران سازمان‌ یافته در این شهرستان را سه هزار و ۵۹۵ نفر ذکر کرد و افزود: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰۰ نفر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۳۷۱ نفر از ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان بانوان هستند.

وی گفت: از ۲۶ باشگاه ورزشی فعال در این شهرستان ۶ باشگاه فاقد مجوز است که در حال پیگیری برای اخذ مجوزهای لازم هستند.

سرپرست اداره ورزش و جوانان قوچان از کسب سه عنوان جهانی توسط ورزشکاران این شهرستان در رشته‌های موی تای،‌ والیبال و کوراش خبر داد و افزود: برای المپیاد استعداد برتر نیز ۱۲ تیم ورزشی به این مسابقات اعزام شدند که هشت مدال رنگارنگ در رشته‌ های وزنه‌ برداری، موی تای، جودو، کشتی، فوتبال و فوتسال توسط ورزشکاران قوچانی کسب شد.

شهرستان قوچان با ۱۸۰ هزار نفر جمعیت در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

۷۵۰۱/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.