حسین افشاری روز دوشنبه در جلسه اعضای قرارگاه پدافند زیستی همدان اظهار داشت: در روزهای آتی نیاز به همراهی و تعامل بیشتر مردم داریم تا از انتشار ویروس کرونا جلوگیری شود و در این راستا برخی تمهیدات اندیشیده شده و از مردم تقاضا داریم نسبت به آنها پایبند باشند.

وی اضافه کرد: اجرا نکردن آیین های سنتی مانند حضور نیافتن در آرامستان ها و به حداقل رساندن خریدهای عیدنوروز می تواند به کنترل اوضاع کمک کند.

فرماندار همدان با تاکید بر محدودکردن تردد و تجمع مردم در خارج از منزل گفت: برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند تغییر سبک زندگی هستیم.

افشاری با اشاره به اینکه طبق تاکید استاندار همدان هیچ برنامه ای برای استقبال از میهمانان نوروزی نداریم، گفت: ستاد اسکان توسط شهرداری، آموزش و پرورش و میراث فرهنگی ممنوع و حفظ سلامتی مردم در اولویت نخست است.

وی خاطرنشان کرد: بستن مسیرهای ورود و خروج شهر در حطیه اختیارات مسوولان استان نیست و این موضوع نیازمند تصمیم گیری در سطح کشور است و چنانچه نیاز به راه اندازی مراکز قرنطینه باشد به سرعت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مراکزی دایر می کنیم.

فرماندار همدان با بیان اینکه زباله گردها بسیار در معرض خطر هستند افزود: کار این افراد قانونی نیست اما جرم هم تلقی نمی شود و باید برای جمع آوری آنها از کوچه و خیابان ها راهکاری پیدا کنیم.

افشاری به کانال ها و گروه های فضای مجازی هم هشدار داد که به شدت زیر ذره بین نهادهای مسوول هستند و چنانچه مطالبی خلاف واقع و با هدف تشویش اذهان عمومی منتشر کنند مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند. 

به گفته وی کارگروه های رصد و پایش، آشکارسازی، قرنطینه سازی، اطلاع رسانی، بازتوانی و رفع آلودگی در زیر مجموعه قرارگاه پدافند زیستی تشکیل شده و به زودی احکام آنها ابلاغ می شود تا روند پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا نظم و ساماندهی بهتری پیدا کند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به کرونا در استان همدان به ۶۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.