علیرضا گوهری روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای پیشگیری، حضور در تمامی پناهگاه های کوهستانی تا پایان سال و احتمال فراوان در طول ایام نوروز ممنوع خواهد بود.

وی اضافه کرد: متولیان پناهگاه‌ها از پذیرش هرگونه گروه های کوهنوردی خودداری خواهند کرد و از کوهنوردان می خواهیم تا از هرگونه صعود انفرادی و گروهی به کوهستان خودداری کنند.

گوهری بیان کرد: هم اینک ۹ پناهگاه و جان پناه در سطح ارتفاعات این استان به کوهنوردان خدمات رسانی می کنند که با اجرایی شدن این دستور صادره، تمامی آنها تعطیل شد.

وی افزود: کوهستان و طبیعت زیبای همدان در هفته‌های آینده از این بحران عبور خواهد کرد و بار دیگر پذیرای دوستداران خواهد بود ضمن اینکه خادمان پناهگاه ها آماده هرگونه همکاری هستند.

رییس هیات کوهنوردی همدان خاطرنشان کرد: هشدارهای لازم را از طریق رسانه ها، شبکه های اجتماعی و ارتباط با گروه های کوهنوردی انتقال داده ایم و امیدوارم شاهد موارد دلخراش در این روزها نباشیم.

ارتفاعات کوهستانی همدان در طول هفته شاهد صعود یک هزار کوهنورد و کوهپیما است.

از ابتدای همه‌گیری کرونا تا ظهر پنجشنبه گذشته ۲۰۶ نفر به علت مشکوک بودن به ویروس کرونا در بیمارستان‌های همدان بستری شدند که تست ۱۹ تن مثبت بوده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.