رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: یک انبار احتکار اقلام بهداشتی در یکی از محلات بندرعباس شناسایی و در بازرسی از آن ۲۳۷ هزار عدد دستکش بهداشتی و ۵۰ لیتر مایع ضد عفونی کننده کشف و ضبط شد.

علی صالحی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بنابر گزارش ضابطان، ارزش تقریبی این اقلام احتکار شده ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: در این رابطه یک متهم دستگیر و با هماهنگی مقام قضایی انبار مورد نظر پلمب شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان اظهارداشت: با توجه به انتشار سریع ویروس کرونا و در پی تاکیدات ریاست قوه قضاییه، دستگاه قضایی استان هرمزگان با محوریت دادسراهای عمومی و انقلاب،  نظارت و کنترل صنوف و انبارها را با جدیت در دستور کار خود قرار داده است.

این روزها با شروع ویروس کرونا و نیاز شدید مردم به اقلام بهداشتی و مواد شوینده به خصوص در هفته‌ جاری خبرهایی از سواستفاده برخی افراد در ایجاد شایعه‌سازی در شبکه‌های اجتماعی، گرانی ماسک در داروخانه‌ها و هم‌چنین کشف انبارهای مواد بهداشتی احتکار شده در صدر خبرهای رسانه‌های کشور قرار گرفته است.

در همین راستا روز گذشته، مامورین پلیس امنیت عمومی این استان با همکاری ماموران شهرستان بندرعباس با تلاش شبانه روزی و انجام کار اطلاعاتی تعدادی از عوامل اصلی تجمع وتخریب مرکز بهداشت راشناسایی و با هماهنگی مقام قضایی ضمن شناسایی محل های مخفیگاه متهمان، در چند عملیات جداگانه تعداد ۸ نفر شامل (۲ نفر زن و ۶ نفر مرد ) از عاملان اصلی آتش سوزی و تجمع غیر قانونی مرکز بهداشت درمان شهرک توحید دستگیر کردند یا دادگستری این استان از شناسایی و دستگیری ۴ نفر از عاملان اصلی انتشار اخبار کذب در خصوص ویروس کرونا توسط پلیس امنیت عمومی خبرداد.

در کنار خبرهای سواستفاده‌گری برخی از افراد، اما هستند دلسوزانی که در موقعیت حساس اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک و لباس بهداشتی در راستای مبارزه با کرونا وکمک به تهیه اقلام بهداشتی در بندرعباس کرده‌اند که انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی و نظارتی از خدمات رسانی آن‌ها به مردم در شرایط حساس بروز این ویروس خطرناک قدردانی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.