علیرضا گوهری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هشدارها پیرامون شیوع ویروس کرونا برای تمامی اقشار است و حوزه کوهنوردی نیز از این هشدارها مستثنا نیستن.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه روزهای پایانی هفته شاهد افزایش صعودها هستیم، از طبیعت دوستان و کوهنوردان می خواهیم که هشدارهای بهداشتی را رعایت کنند.

گوهری ادامه داد: کوهنوردان در صورت صعود از هرگونه تجمع در پناهگاه های میدان میشان و یخچال پرهیز کنند تا کمک موثری در جلوگیری از شیوع این بیماری شود.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان خاطرنشان کرد: کوهستان و طبیعت زیبای همدان در هفته های آینده از این بحران عبور خواهد کرد و بار دیگر پذیرای دوستداران خواهد بود ضمن اینکه خادمان پناهگاه ها آماده هرگونه همکاری هستند.

گوهری با اشاره به اینکه تمامی دوره های آموزشی و تمرینی سنگنوردی و صخره نوردی در فضای روباز و سرپوشیده استان همدان تعطیل شده است، گفت: تا موافقت ستاد پیشگیری از کرونا از هرگونه فعالیت تمرینی و آموزشی خودداری می کنیم.

وی یادآور شد: گروه های کوهنوردی و طبیعت گردی حتی در صورت اصرار برای برگزاری برنامه های خود نسبت به رعایت نکات بهداشتی توجه داشته باشند.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان افزود: همچنین برحسب وظیفه هشدارهای لازم را از طریق رسانه ها، شبکه های اجتماعی و ارتباط با گروه های کوهنوردی انتقال داده ایم و امیدوارم شاهد موارد دلخراش در این روزها نباشیم.

ارتفاعات کوهستانی همدان در طول هفته شاهد صعود یک هزار کوهنورد و کوهپیما است.

از ابتدای همه‌گیری کرونا تاکنون ۲۰۶ نفر به علت مشکوک بودن به ویروس کرونا در بیمارستان‌های همدان بستری شدند که تست ۱۹ تن مثبت بوده است. 

طبق گزارش روز پنجنشبه (۱۵اسفندماه) وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، تاکنون تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.