محسن ترکاشوند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این تیم از امروز /سه شنبه/ در میدان استقلال این شهر مستقر شده و نظارت‌های لازم را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام می‌دهند.

وی افزود: این طرح با همکاری کارشناسان فرمانداری، بسیج، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشت ملایر در حال اجرا است و علاوه بر کنترل افراد، آموزش‌های لازم را نیز به مردم ارایه می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: افرادی که وارد شهر می‌شوند، با دستگاه تب‌سنج لیزری کنترل و تست شده و در صورت داشتن تب بالا به درمانگاه فعال ورودی شهر منتقل می‌شوند.

ترکاشوند ادامه داد: چنانچه تست این افراد مثبت باشد، برای ادامه درمان و آزمایش های بیشتر به بیمارستان مهر و یا دیگر بیمارستان‌های شهر منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت ملایر خوب است گفت: تاکنون ۱۹ مورد مشکوک به بیماری در بیمارستان‌های ملایر بستری شدند که از این تعداد ۱۲ مورد آنها بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر بیان کرد: تاکنون مورد مثبت ویروس کرونا به صورت مکتوب به ما اعلام نشده و در صورت اعلام مورد مثبت، در اولین فرصت به اطلاع شهروندان می‌رسانیم.

ترکاشوند افزود: همچنین تیم کنترل و نظارت بیماری کرونا، آموزش‌های لازم را به افرادی که وارد شهر می‌شوند، ارایه می‌دهند و تمامی نکات بهداشتی در این بروشورها توضیح داده شده است.

وی اظهار داشت: این بروشورهای آموزشی در هشت طرح مختلف طراحی و چاپ شده و بین مسافران توزیع می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر از شهروندان درخواست کرد: همچنان قرنطینه خانگی را جدی بگیرند و در منزل بمانند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.

استقرار تیم کنترل بیماری کرونا در ملایر

ترکاشوند تاکید کرد: مردم در منزل بمانند و با ما همکاری لازم را داشته باشند تا ویروس میزبانی نداشته باشد که انتقال پیدا کند.

همچنین ایستگاه اطلاع‌رسانی و آموزش بیماری کووید-۱۹ در میدان استقلال ملایر دایر شد.

طبق گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تا به امروز /۱۳ اسفند/، تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی در اثر کرونا به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

تاکنون آزمایش سه فرد مشکوک به ویروس کرونا در همدان مثبت بوده و این ویروس در این استان یک قربانی گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.