کامران گردان عصر سه شنبه در صحن شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: این موضوع مردم را نگران کرده در حالیکه به راحتی قابل مدیریت است.

وی بیان کرد: شفاف سازی پیرامون این ویروس و اطلاع رسانی صحیح و قانع کردن جامعه باید به صورت شایسته صورت بگیرد و مهمترین وظیفه ستاد پیشگیری به شمار می رود.

گردان اضافه کرد: ویروس کرونا نیاز به مدیریت اجتماعی، هدایت و رهبری علمی دارد چرا که وضعیت فعلی منجر به ترس جامعه شده و نگران کننده است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج آموزش های خود مراقبتی مردم، لزوم مشارکت فعالانه سازمان های غیردولتی مردم نهاد برای آموزش و ترویج سبک زندگی سالم و ارتقا سواد سلامت در وضعیت فعلی بسیار موثر است.

رییس شورای اسلامی شهر همدان پیشنهاد داد مسوولان بهداشت و درمان نسبت به حمایت و برنامه ریزی لازم در اجرای برنامه های پیشگیرانه و ترویج رفتار و فرهنگ سلامت اقدام کنند.

 شهردار همدان نیز در این نشست گفت: مدیریت شهری در راستای اهداف و برنامه های ستاد قرارگاه زیستی اقدام های پیشگیرانه را به اجرا گذاشته است.

عباس صوفی افزود: در حوزه شهرداری ضمن برگزاری نشست های ستاد پیشگیری، نسبت به ضدعفونی کردن مراکز و مناطق درون سازمانی اقدام شده است.

وی اضافه کرد: اتوبوس های سطح شهر به صورت شبانه ضد عفونی می شوند ضمن اینکه مواد ضدعفونی نیز از فردا در اختیار تاکسی ها قرار می گیرد.

یک هفته از اعلام رسمی شیوع بیماری کرونا در ایران می‌گذرد؛ در این مدت اخبار مختلفی از اقصی نقاط ایران درباره این بیماری منتشر شده که رعایت نکات بهداشتی، اعلام کمبودهای پزشکی، پرهیز از اجتماعات، ضدعفونی اماکن عمومی و توصیه های پزشکی در صدر آنها قرار دارد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا ظهر ششم اسفند ۱۵ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند و ابتلای ۹۵ نفر به این بیماری قطعی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.