به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، محمودرضا عراقی در نشست فوق العاده اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان همدان عنوان کرد: شرکت آب منطقه‌ای از ظرفیت سدها برای مهار سیلاب و جلوگیری از بروز خسارت استفاده کند.

وی با بیان اینکه می‌توان از سدها علاوه بر ذخیره نزولات جوی برای مهار سیلاب نیز استفاده کرد، گفت: با توجه به اینکه دبی آبی که وارد سدها می‌شود مشخص است بنابراین باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که آب سدها هنگام بروز سیلاب سرریز نشود پس شرکت آب منطقه‌ای می‌تواند نسبت به رها سازی آب با هدف جایگزین شدن سیلاب در سد تدبیر کند.

عراقی افزود: سیلاب فروردین امسال با وجود تخریب و خسارت اما تجربه گرانبهایی برای مسئولان به همراه داشت به گونه‌ای که بسیاری از استانداردها در حال به روز رسانی بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: پس از بروز سیلاب فروردین بسیاری از پل‌های واقع در روستاها ایمن و استاندارد شدند همچنین نقشه و پهنه بندی سیل خیزی استان همدان تهیه و تدوین شد.

وی اختصاص و پرداخت نقدی ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض در این شرایط سخت بودجه‌ای را معجزه خداوند دانست و گفت: این در حالی بود که اعتبار مورد نیاز بسیاری از پروژه‌های عمرانی با اسناد خزانه تأمین می‌شود.

عراقی ادامه داد: با توجه به تجربه گران سنگ مدیران اجرایی، بروز مجدد خسارت به واسطه سیلاب پذیرفتنی نیست بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه توان و مشارکت مردم استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان اظهار کرد: مردم می‌توانند پیش از رسیدن نیروهای امدادی نسبت به امداد رسانی اقدام کنند و هر کدام یک امدادگر باشند همچنین شوراهای روستا هنگام بارش برف و مسدود شدن راه روستایی منتظر کمک راهداری نباشند بلکه از تراکتور موجود در روستا برای باز کردن راه استفاده کنند.

وی گفت: در سیلاب فروردین امسال علاوه بر ایمن کردن پل‌ها مکان‌هایی که طغیان رودخانه رخ می‌دهد مشخص شده که با توجه به یکسان بودن رفتار آب، باید برای مهار طغیان آب در همان مکان‌ها تدبیری اندیشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.