مصطفی آزادبخت روز سه شنبه در جلسه اعضای شورای اطلاع رسانی استان همدان تاکید کرد: آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان، برای جلوگیری از سرایت این بیماری ضروری است.

وی افزود: حساسیت در خصوص موارد مشکوک، اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع به منظور جلوگیری از انتشار هرگونه اخبار ناصحیح، افزایش آگاهی‌های عمومی در این خصوص، ارائه توصیه‌های بهداشتی از طریق رسانه‌ها از جمله موارد مهم در راستای مقابله با شیوع این ویروس است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه محور تمام تصمیم گیری ها و اطلاع رسانی در زمینه بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی است تصریح کرد: مردم به اخبار منتشر شده در سایر منابع خبری توجه نکنند و اخبار را از رسانه های موثق دریافت کنند.

وی تاکید کرد: هماهنگی بین دستگاهی به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان همدان وجود دارد و تمام ظرفیت های موجود برای کمک به مردم در زمینه آموزش و اقدامات بهداشتی فراهم است اما همکاری مردم نقش سازنده ای در پیشگیری دارد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به تعطیلی مدارس افزود: مردم از این شرایط برای مسافرت و ارتباط گرفتن با دیگران استفاده نکنند.

وی تاکید کرد: مردم بدانند اعمال برخی محدودیت ها مانند لغو نمایشگاه بهاره یا مسابقات به دلیل پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز گفت: برای جلوگیری از شیوع کرونا باید برنامه‌ریزی‌های ویژه را در اماکن مذهبی، مساجد و حسینیه ها در دستور کار قرار گیرد.

مهرداد نادری فر تاکید کرد: در این زمینه انتظار از نهادهایی همچون اوقاف و تبلیغات اسلامی بالا است.

وی تاکید کرد: در حد توان ماسک و ژل ضد عفونی کننده به صورت رایگان در دسترس زائران قرار گیرد و از ظرفیت تبلیغات محیطی بقاع متبرکه به منظور آگاهی بخشی عمومی برای کاهش و جلوگیری از انتشار این بیماری استفاده شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که در چین اپیدمی شده بود از اواخر هفته گذشته وارد همدان شده‌است و تاکنون یک نفر به دلیل آلوده شدن به این ویروس، جان خود را از دست داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.