علیمردان طالبی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برخی از شهروندان در سالهای گذشته اقدام به تصریف حریم و بستر رودخانه و ساخت و ساز انبار و واحدمسکونی در این محدوده های ممنوعه کردند.

وی اضافه کرد: در مناطق شهری بیشتر حریم رودخانه های پرآب تصرف شده اما در روستاهای واقع در مناطق کوهپایه‌ای حتی اقدام به ساخت و ساز در بستر رودخانه ها کردند که این اقدام بسیار خطر آفرین است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: بیشترین مشکل مدیریت بحران دهانه پل ها و ابراهه ها است چرا که به علت ریختن زباله در داخل جوی ها هنگام سرازیر شدن آب باران ، سیلاب

نمی تواند با سرعت بالا از دهانه آبراهه ها عبور کند بنابراین وارد سطح جاده و راه ها می شود.

طالبی بیان کرد: هم اینک عمده دغدغه مدیریت بحران استان در شهر همدان منطقه منوچهری و قاسم آباد به علت تجاوز به حریم رودخانه ها است.

وی افزود: در برخی از روستاها بدون هیچگونه محاسبه علمی اقدام به ایجاد پل بر روی مسیل و  روخانه ها کردند در حالیکه دهانه پل ها برای عبور آب کافی نبوده و این قبیل ساخت و سازهای

غیراصولی هنگام طغیان رودخانه تخریب می شود.

مدیرکل مدیریت بحران اظهار داشت: در حال حاضر میزان بارندگی در مناطق جنوبی استان بسیار بیشتر از مرکز و شمال استان بوده و در این راستا ماشین آلات مورد مورد نیاز برای امدادرسانی آماده باش هستند.

طالبی ادامه داد: طبق بررسی های صورت گرفته و گزارش های دریافتی از فرمانداران شهرستان بارش متناوب باران تاکنون هیچگونه خسارتی وارد نکرده است.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی همدان؛ با توجه به آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های هواشناسی از دوشنبه هفته جاری سامانه بارشی قدرتمندی استان همدان را تحت تاثیر قرار داده

و به تناوب تا اواخر هفته جاری در برخی از ساعات بارش و رگبار شدید باران، رعد و برق ، تگرگ، وزش باد و در نقاط مستعد ریزش برف پیش بینی می شود.

محمد حسن باقری شکیب ادامه داد: بارش ها تا روز چهارشنبه جاری ادامه دارد که با ورود این سامانه بارشی احتمال خسارت رعد و برق، تگرگ، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیرها در برخی از نقاط استان همدان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.