به گزارش خبرنگار مهر، وحید علی ضمیر ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران طی دو روز آینده و احتمال وقوع سیلاب، شهرداری همدان تمهیدات لازم را برای کاهش آب گرفتگی معابر صورت داده است.

علی ضمیر از جمله اقدامات پیشگیرانه را بازدیدهای دوره‌ای از وضعیت رودخانه‌ها، مستندسازی، تهیه گزارش و ارسال به مناطق شهرداری برای لایروبی، پاکسازی، ترمیم دیوارها، کف سازی و پاکسازی نهری ها عنوان کرد و گفت: بازدید از کلکتورهای هدایت آب‌های سطحی نیز توسط نیروهای خدمات شهری به صورت مستمر انجام شده است.

وی گفت: همچنین مناطق شهرداری با توجه به اولویت‌های موجود بر مبنای مطالعات طرح جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی هر ساله بخشی از کلکتورهای آب‌های سطحی را اصلاح و مقاطعی از رودخانه‌ها را بهسازی می‌کند.

معاون خدمات شهری شهردار همدان گفت: برای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از جاری شدن سیلاب عمده ترین نقاط آب گرفتگی شناسایی شده و کانال‌ها و رودخانه‌ها در چندین نوبت پاکسازی و لایروبی شده‌اند.

علی ضمیر ادامه داد: برای مقابله با آب گرفتگی احتمالی در سطح شهر ۶۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری با تجهیزاتی همچون ماشین آلات مکانیزه سنگین، سبک، پمپ‌های مکش و کیسه‌های شن برای انحراف مسیر آب در حالت آماده باش هستند و به شهروندان این اطمینان را می‌دهیم که تمام مسیل‌ها، انهار، رودخانه‌ها و کانال‌های آب به طور مداوم رصد می‌شوند تا هیچ مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان اضافه کرد: با همکاری مناطق، در حال حاضر رفع موانع و نواقص در کانال‌ها، جوی‌ها و مسیرها در حال پیگیری است.

وی با بیان این‌که رفع کامل مشکل آب گرفتگی معابر امری بسیار پرهزینه و زمان بر است، گفت: شهروندان می‌توانند با رعایت مواردی چون پرهیز از رهاسازی زباله در معابر، جوی‌ها و کانال‌های سطح شهر، مانع از انباشت و انسداد کانال‌های دفع آب‌های سطحی و مسیل‌ها شوند چراکه این موضوع نه تنها زحمت نیروهای خدماتی شهرداری را چندین برابر می‌کند، بلکه مشکلات بسیاری را نیز برای آنها فراهم می‌کند که آب‌گرفتگی معابر در زمان بارندگی‌های شدید از آن جمله است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.