ابوالقاسم الماسی روز جمعه در ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: شعب سیار شهری برای اخذ رای افراد مستقر در پادگان ها، مراکز نظامی، بیمارستان و بیمارانی که در منزل بستری هستند در نظر گرفته شده است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان بیان کرد: شمار شعب اخذ رای از هزار و ۲۶۱ شعبه در گذشته به هزار و ۲۸۷ در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است. 

وی یادآوری کرد: اعضای هیات اجرایی انتخابات اقدام به آنالیز شعب بر اساس تعداد مراجعه کنندگان کرده و آنها را در پنج سطح دسته بندی کرده است.

الماسی افزود: در کنار شعب های اخذ رای که بیش از هزار و ۵۰۰ مراجعه کننده دارند به عنوان شعب ویژه، یک شعبه جدید دایر شد تا بتوان شمارش آرا را نیز در کمترین زمان در این شعب انجام داد.

وی ادامه داد: ۹۵۲ شعبه ثابت و  ۳۳۵ شعبه سیار پیش بینی شده که از بین شعب سیار ۲۹ مورد شهری و مابقی روستایی هستند؛ همچنین شعب سیار روستایی کار اخذ رای در ۲ تا سه روستا که جمعیت کمی دارند را بر عهده دارند.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه با کمبود تعرفه مواجه نشدیم اظهار داشت: تعرفه به اندازه جمعیت استان در همدان وجود دارد و هیچگونه مشکلی در تامین آن به وجود نیامد.

الماسی توضیح داد: در صورت مصرف ۶۰ درصد از تعرفه های اخذ رای، نمایندگان فرماندار مستقر در شعبه های اخذ رای با در نظر گرفتن میزان مراجعه کنندگان، تقاضای تعرفه از فرمانداری ها می کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان افزود: تعرفه ها اسناد مهمی هستند بنابراین در شرایط خاص با حضور اعضای هیات نظارت، حراست و عوامل انتطامی منتقل می شوند. 

الماسی تاکید کرد: تا زمان اتمام انتخابات هیچ یک از شعب اخذ رای و مسوولان حاضر در شعب مجاز به فک پلمب صندوق نیستند؛ حتی اگر در شعبه ای تعداد واجدان شرایط رای دادن مشخص باشد و تمامی آنها رای داده باشند.

۱۴۰ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان برای تکیه زدن به ۹ کرسی با هم رقابت می‌کنند.

استان همدان با یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی، ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.