خسرو دهقانی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص اینکه شناسنامه باید حتما عکس‌دار باشد یا خیر اضافه کرد: شناسنامه بدون عکس موردی برای رای دادن ندارند و افراد تنها با در دست داشتن شماره ملی و اصل شناسنامه در انتخابات شرک کنند.

وی بیان کرد: البته هم استانی‌ها کارت ملی خود برای سرعت بخشی در روند شناسایی و احراز هویت مکانیزه در شعبه‌های رای‌گیری را به همراه داشته باشند.

دبیرستاد انتخابات استان بوشهر گفت: در این دوره فرمانداران و بخشداران می‌توانند با استفاده از ابزار مکانیزه جریان انتخابات و شعبه‌های رای‌گیری به خصوص میزان مصرف تعرفه‌ها را مشاهده کنند و در صورت نیاز اقدام به ارسال دوباره تعرفه به شعبه‌ها کنند.

دهقانی اضافه کرد: جریان رای‌گیری از ساعت هشت صبح به مدت  ۱۰ ساعت ادامه داد و تمدید زمان رای گیری از سوی مقام عالی وزارت در اطلاعیه بعدی به اطلاع مردم می‌رسد.

وی ادامه داد: شعبه‌های سیار رای‌گیری با توجه به زمانی که تعیین شده و مسیری که از قبل برای آنها در هیات‌های اجرایی و نظارت مشخص شده حرکت و در زمان مشخصی در هر یک از ایستگاه‌های تعیین شده حاضر می‌شوند.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفری استان بوشهر ۷۸۳ هزار و ۳۳۳ نفر واجد شرایط رای و از این شمار ۳۷  هزار و ۶۵۹ نفر رای اولی هستند.

در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر ۷۲۰  شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است که ۵۰۱  شعبه ثابت معادل ۷۰ درصد و ۲۱۹ شعبه سیار معادل ۳۰ درصد هستند.

در مجموع ۱۵ هزار نفر مجری، ناظر و دست اندرکار برگزاری انتخابات در استان بوشهر هستند که این تعداد بیش از چهار هزار نفر اعضا شعبه هستند و در هر شعبه هم یک بازرس انتخابات حضور دارد.

استان بوشهر با یک میلیون و ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی که هم اکنون ۶۶ نامزد در حال رقابت انتخاباتی برای دستیابی به آنها هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.