بر اساس آخرین آماری که ابوالقاسم الماسی دبیر ستاد انتخابات استان همدان صبح امروز در اختیار ایرنا قرار داد، ۱۴۰ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان برای تکیه زدن به ۹ کرسی با هم رقابت می‌کنند.

به گفته وی ۴۴۱ داوطلب برای حضور در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان نامنویسی کردند که از این تعداد ۱۹۹ تن رد صلاحیت و ۱۰۲ تن انصراف دادند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان یادآوری کرد که از ۱۴۰ نامزد موجود، ۵۵ داوطلب در حوزه انتخابیه شهرستان های همدان و فامنین، هشت داوطلب در شهرستان های رزن و درگزین، ۲۲ داوطلب در بهار و کبودراهنگ، هشت داوطلب در اسدآباد، ۱۰ داوطلب در تویسرکان و ۱۴ داوطلب نمایندگی مجلس در نهاوند هستند.

در همین ارتباط هزار و ۲۷۸ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان پیش‌بینی شده که نسبت به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۶ شعبه افزایش داشته است و ۲۰ هزار نفر کار اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان را بر عهده دارند.

این در حالی است که بسیاری از مسوولان استان به دور از دیدگاه های سیاسی خود، شهروندان را به شرکت در انتخابات دعوت می کنند تا نماینده اصلح را راهی بهارستان کنند.

جمهوریت نظام با رای مردم تجلی پیدا می‌کند

استاندار همدان لحظه ای پس از انداختن رای خود در صندوق ها، گفت: حضور در انتخابات تحقق بخش شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و جمهوریت نظام با رای مردم تجلی پیدا می کند.

سید سعید شاهرخی بیان کرد: مردم با حضور در پای صندوق های اخذ رای روش اداره کشور را با انتخاب نخبگان تعیین می کنند.

وی افزود: همه مسوولان تاثیر گذار در اداره امور کشور با رای مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخاب می شوند.

استاندار همدان اظهار داشت: انتخابات یکی از برکات مهم و دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی است که در قانون اساسی نهادینه شده است. 

شاهرخی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی این حق را برای مردم ایجاد کرده که با حضور در پای صندوق های اخذ رای و اعلام نظر در موضوعات مختلف به صورت مستقیم در سرنوشت خود اثرگذار باشند.

وی گفت: با رجوع به آمار، ویژگی های شخصیتی مردم همدان و با نگاه به آمار مشارکت ادوار مختلف در می یابیم که مردم این استان همیشه حضور پررنگ و معنادار داشته اند.

ملت ایران برنده اصلی انتخابات است

 امام جمعه همدان نیز با دعوت دوباره از مردم برای شرکت در انتخابات و بیان اینکه اخلاق حکم می‌کند به کسانی که در انتخابات‌ رای آورده‌اند، تبریک گفت، برنده اصلی میدان انتخابات را ملت بزرگ ایران معرفی کرد.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی افزود: کمترین اثر انتخابات و حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، خنثی شدن توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان است.

امام جمعه همدان تاکید کرد: یکی از مظاهر تقوا شرکت در انتخابات است و دشمنانی که فشارهای فراوانی به کشور وارد کرده اند اگر ببیند حضور مردم حداکثری است خواهند فهمید تحریم ها پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام حضور مردم در پای صندوق های رای را تحلیل خواهند کرد اظهار داشت: حضور ملت بزرگ ایران در انتخابات، دشمنان نظام را مایوس می کند و امروز زمان آن نیست که به شایعات دامن بزنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ادامه داد: امروز همگان بدانند که کمکاری مسوولان ارتباطی با رای دادن ندارد و خطای مسوولان را نباید به نام انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی نوشت.

وی با بیان اینکه رای ما به معنای تایید خطای مسوولان نیست خاطرنشان کرد: راه برون رفت از مشکلات کشور، انتخاب صحیح و نماینده اصلح است و هرگاه در انتخابات شخص اصلح انتخاب شده کشور رشد کرده است.

حضور مردم در انتخابات اعلام حمایت از نظام است

از طرف دیگر رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای اعلام حمایت از نظام و اعتماد به مجریان انتخابات است.

حجت الاسلام جلال مرادی بیان کرد: هر چند دشمن با فشار حداکثری مردم را از نظر معیشتی دچار مشکل کرده اما هر رای یک نه و اعتراض به دشمن و حمایت از کشور، میهن و نظام جمهوری اسلامی است.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که پس از فاصله کمی از پیروزی، نظام را به رای گذاشته و همه مسوولان با واسطه و بی واسطه با رای و نظر مردم انتخاب شده است.

حجت الاسلام مرادی بیان کرد: سی هفتمین انتخابات امسال در کشور برگزار شد و ایران نیز از این نظر سرآمد دنیا بوده همچنین میزان حضور و مشارکت مردم در پای صندوق های اخذ رای از میانگین جهانی بالاتر است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان ادامه داد: ملت ایران برای جمهوریت انقلاب در برابر غرب و شرق ایستاد که این موضوع نشان دهنده یک مردم سالاری دینی است.

حجت الاسلام مرادی اظهار داشت: در این دوره از انتخابات داوطلبانی از همه طیف و سلایق شرکت کردند در حالیکه در نظام های دموکراسی دنیا اینگونه نیست که هر کس با حداقل شرایط بتواند وارد رقابت های انتخاباتی شود بلکه باید یک حزب قدرتمند از او حمایت کند.

وی گفت: شورای نگهبان نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد و در قانون اساسی تصریح شده که این نظارت شورای نگهبان استصوابی و عام است.

امنیت انتخابات خط قرمز دستگاه قضایی است

رییس‌کل دادگستری همدان گفت: امنیت و سلامت انتخابات خط قرمز مجموعه قضایی استان است و در این باره با هیچ کس تعارفی نداریم.

محمدرضا عدالتخواه بیان کرد: همدان دارای مردمانی با بصیرت، انقلابی، هوشیار و زمان شناس و از نظر امنیتی وضعیت این استان مطلوب است.

وی افزود: از ابتدای شروع انتخابات تاکنون آرامش خوبی در استان حاکم بوده و وضعیت مشارکت مردم این استان در انتخابات نیز مناسب است.

رییس کل دادگستری همدان اضافه کرد: در جریان قبل و حین تبلیغات  انتخاباتی جرایم خاصی در این استان رخ نداده به گونه ای اندک جرایم رخ داده نظیر الصاق عکس در نکان های ممنوعه نیز قابل مسامحه است.

عدالتخواه بیان کرد: فضای انتخابات با سایر مسایل متفاوت است چراکه یک فضای عمومی در کشور ایجاد شده و کنترلی بر روی اشخاص نیست بنابراین ممکن است در فضای مجازی کسی به اسم دیگر داوطلب تخلف کرده یا عکس او را در مکان های ممنوعه الصاق کند.

وی افزود: اگر تخلف و جرایم مهمی و تاثیرگذار رخ دهد موضوع در شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی رسیدگی می شود؛ با توجه به اینکه داوطلبان به ویژه افراد شاخص توجیه شدند و شاهد تخلف خاصی نیستیم.

رییس کل دادگستری همدان خطاب به داوطلبان گفت: بر عهده گرفتن مسوولیت در نظام جمهوری اسلامی نسبت به سایر کشورها متفاوت است چرا که دارندگان مسوولیت در این نظام باید تکلیف مدار باشند.

عدالتخواه ادامه داد: هر کس که از سوی مردم به عنوان نماینده مجلس انتخابات شد وظیفه سنگینی بر عهده دارد و افراد که موفق به ورود به مجلس نمی شوند تکلیف از روی دوش آنها برداشته می شود.

استان همدان با یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی، ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

این گزارش در حال بروزرسانی است ...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.