سید سعید شاهرخی روز جمعه در ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: مردم با حضور در پای صندوق های اخذ رای روش اداره کشور را با انتخاب نخبگان تعیین می کنند.

وی افزود: همه مسوولان تاثیر گذار در اداره امور کشور با رای مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخاب می شوند.

استاندار همدان اظهار داشت: انتخابات یکی از برکات مهم و دستاوردهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی است که در قانون اساسی نهادینه شده است. 

شاهرخی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی این حق را برای مردم ایجاد کرده که با حضور در پای صندوق های اخذ رای و اعلام نظر در موضوعات مختلف به صورت مستقیم در سرنوشت خود اثرگذار باشند.

وی گفت: با رجوع به آمار، ویژگی های شخصیتی مردم همدان و با نگاه به آمار مشارکت ادوار مختلف در می یابیم که مردم این استان همیشه حضور پررنگ و معنادار داشته اند.

استاندار همدان مثال زد: بیشترین درصد مشارکت مردم مربوط به پنجمین دوره انتخابات مجلس با ۷۳.۲ درصد و کمترین مربوط به دوره هفتم با ۵۱.۱ درصد است.

شاهرخی افزود: با این وجود حضور مردم همدان در پای صندوق های اخذ رای از میانگین کشوری بالاتر است و میانگین ۱۰ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت ۶۰ درصد مردم این استان بوده است.

وی پیش بینی کرد: میزان مشارکت مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از دوره های قبلی باشد.

استاندار همدان گفت: فضای همدان رقابتی بوده و بررسی وضعیت شعب اخذ رای نشان از اشتیاق مردم این استان برای حضور در انتخابات دارد.

شاهرخی افزود: مردم به خاطر اعتلای اسلام، عزت ایران اسلامی و تجدید بیعت با رهبری انقلاب در پای صندوق ها حاضر می شوند.

وی اضافه کرد: داوطلبانی که از سوی مردم انتخاب می شوند باید خود را وقف خدمت به مردم کرده و در مجلس حضور موثر داشته باشند.

استاندار همدان گفت: با توجه به اینکه کار شمارش آرا در شعب اخذ رای همدان تا فردا طول می کشد بنابراین در مدارسی که شعب اخذ رای هستند فردا تعطیل هستند.

شاهرخی افزود: تعطیلی مدارس سایر شهرستان ها بستگی به شرایط پیشرفت شمارش آرا دارد و رییس اداره آموزش و پرورش در این باره تصمیم گیری می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.