اسکندر پیرمرادیان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دوره‌ها و آموزش‌های متعددی برای این تعداد ناظر و سرناظر برگزار شده و از تجربه و آموزش در کنار هم برای برپایی انتخاباتی خوب و سالم بهره گرفته‌ایم.

به گفته وی، این ناظران در ۶۵ شعبه رای‌گیری حاضر می‌شوند و از ابتدای فرایند رأی‌گیری تا پایان کنترل و شمارش آرا در محل‌های مشخص شده حضور خواهند داشت.

رییس دفتر نظارت شورای نگهبان سمیرم با بیان اینکه انتخابات در این شهرستان نیمه‌الکترونیک است، ادامه داد: همایش‌های فصلی، سیستم جامع آموزش مکاتبه‌ای و نشست های تخصصی ناظران شورای نگهبان قانون اسامی، ضمانت امنیت و امانتداری آنان است.

فرماندار سمیرم نیز در همین پیوند به خبرنگار ایرنا گفت: ۵۳ هزار و ۳۰۰ نفر در این شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند.

محمدرضا عسگریان با بیان‌اینکه ۳۱ شعبه سیار و ۳۴ شعبه ثابت برای رای‌ گیری از مردم سمیرم آماده شده است، تصریح کرد: شعبه ها و صندوق های سیار بدلیل پراکندگی زیاد روستایی و عشایری شهرستان فعالیتی مضاعف خواهند داشت.

وی تعداد اولیه داوطلبان تایید شده در رقابت برای احراز صندلی مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه سمیرم را ۱۷ نفر اعلام کرد و گفت: تا این لحظه چهار نفر به شکل اعلام رسمی و غیررسمی کناره‌گیری کرده و از ادامه رقابت در این حوزه انتخابیه انصراف داده‌اند.

فرماندار سمیرم از همه اقشار و گروه‌ها و قومیت‌های مختلف این خطه خواست همدلانه و متحد در اولین انتخابات سرنوشت‌ساز بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب حضور و مشارکتی حماسی و حداکثری داشته باشند.

در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، 47 هزار سمیرمی واجد شرایط رای دادن بودند که حدود 44 هزار نفر در آن دوره پای صندوق‌های رای آمدند.

حوزه انتخابیه مستقل سمیرم در استان اصفهان به مرکزیت سمیرم دارای چهار بخش، ۶ شهر و ۱۲۰ روستا و آبادی است که یک نماینده را راهی بهارستان خواهد کرد.

سمیرم با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارای یکصد هزار جمعیت ثابت و عشایری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.