محمدرضا عدالتخواه روز سه شنبه در جریان بازدید از زندان مرکزی همدان افزود: در راستای کاهش جمعیت کیفری تاکنون پرونده تعداد زیادی بررسی شده چراکه دستگاه قضایی همدان درصدد ایجاد راهی برای آزادی زندانیان است.

وی ادامه داد: کمیته مصلحین و معتذرین زیر نظر ستاد تألیف قلوب در این استان راه اندازی شده است و کمیته مصلحین دنبال ایجاد صلح و سازش بین زندانیان و کمیته معتذرین نیز درصدد ایجاد ارتباط بین شاکی و زندانی و دریافت گذشت هستند.

رییس کل دادگستری همدان بیان کرد: اعضای کمیته معتذرین در زندان های همدان اقدام های مهمی انجام دادند که در تویسرکان با پیگیری وضعیت ۶۰ زندانی تاکنون ۲۰ تن منجر به جلب رضایت شاکی شده است.

عدالتخواه افزود: در نهاوند با پیگیری پرونده ۱۵ زندانی، رضایت پنج شاکی اخذ شد و در زندان همدان نیز برای ۶ زندانی رضایت شکات جلب شد و اعضای کمیته معتذرین برای سه پرونده نیز در آستانه دریافت رضایت هستند.

وی با قدردانی از مسوولان زندان به دلیل اقدامات خوبی که در راستای طرح حبل المتین در زندان انجام دادند پیشنهاد داد مسابقه مقاله نویسی در مورد جمله "زندگی به جای زندان" برای زندانیان برگزار شود تا موجب تفکر و تعمق در معنای آن شود.

مدیرکل زندان های همدان نیز گفت: اخذ گذشت اولیای دم از قصاص جزو برنامه های این اداره کل است که در این راستا اعضای ستاد تألیف قلوب ۶۳ زندانی زیر قصاص شناسایی شدند که اقدام های لازم برای دریافت رضایت سه نفر از آن ها آغاز شده است.

پژمان پروین افزود: به دنبال برنامه های ارائه شده و تدابیر رییس کل جدید دادگستری همدان، جمعیت کیفری این استان کنترل شده است و امیدوارم در چند ماه آینده روند کاهشی جمعیت کیفری را شاهد باشیم.
وی اضافه کرد: تشکیل کمیته های معتذرین و مصلحین واجرای طرح حبل المتین نیز تاثیر مثبت در کاهش جمعیت کیفری زندان های همدان داشته است به گونه ای که در کمیته معتذرین با بیش از ۱۵۰ شاکی تماس برقرار و در نهایت زمینه بخشودگی ۳۰ نفر از زندانیان فراهم شده است.

مدیرکل زندان های همدان همچنین از شروع آموزش حفظ قرآن با حضور ۲۷۰ زندانی خبر دا دو گفت: هم اینک ۵۵۰ زندانی این استان در کلاس های قصص قرآنی شرکت می کنند.

پروین ادامه داد: جمعی از مددجویان زندان های استان همدان  نیز در کلاس های روخوانی و روان خوانی قرآن حضور دارند و درصدد خرید ۱۰۰ دستگاه قلم قرآنی برای تسریع و تسهیل در حفظ و روانخوانی زندانیان هستیم.

وی گفت:  همچنین ۱۷۰ جلد کتاب قصص قرآنی نیز خریداری شده و آماده تحویل به متقاضیان است.

گفتنی است در پایان مراسم رییس کل دادگستری به همراه  مدیرکل  زندان های همدان از طرح های در حال اجرای زندان مرکزی نظیر اندرزگاه۳، بازسازی باشگاه ورزشی چند منظوره و ساختمان معاضدت قضایی بازدید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.