حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری روز یکشنبه در جلسه معارفه رییس جدید دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب بابل گفت: زندان در اسلام محمدود به موارد خاص است و افرادی باید زندانی شوند که در صورت آزاد بودن ، سبب سلب امنیت مردم شوند.

وی افزود : زندان جای مجرمین اقتصادی ،  اخلاقی ، قاچاقچیان و مجرمینی  است که با درگیری مسلحانه در جامعه ایجاد رعب و وحشت می کنند و به سرقت دست می زنند .

رییس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: قانون دست  قاضی به خصوص  قضات دادسراها را باز گذاشته که از مجازات جایگزین حبس استفاده کنند، اما متاسفانه این امر زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد .

وی افزود : همه باید تلاش کنیم تا مردم را از زندانی کردن دور کنیم و آنهایی که الان زندانی هستند زودتر آزاد شوند .

اکبری همچنین از طولانی بودن روند رسیدگی به پرونده های قضایی گله کرد و گفت : مردم از طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها گلایه دارند که با قبول تمامی مشکلات موجود همکاران قضایی، باید تلاش کنیم تا این روند رسیدگی تا حصول نتیجه زودتر انجام شود .

وی با اظهار این که دستگاه قضایی امروزه با اجرای عدالت مردم را امیدوارتر کرده است ، افزود : مبارزه با فساد مالی ، اداری و اخلاقی که در چند وقت اخیر انجام گرفت بدون قاطعیت و عزم جدی محقق نمی شد.

رییس کل دادگستری مازندران مهرورزی و حسن برخورد با مردم را از مولفه‌های قضاوت اسلامی برشمرد و بر ضرورت توجه تمامی ارکان دادگستری بر این موضوع تاکید کرد.

در این نشست حجت الاسلام سید رضا باقریان به عنوان رئیس جدید دادگستری و حجت‌الاسلام اسماعیل ملاکریمی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بابل معرفی شدند .

همچنین در این مراسم از زحمات فضل الله وکیلی راد رئیس سابق دادگستری بابل و علی مرادی دادستان سابق این شهرستان قدردانی شد.

وکیلی راد به اتمام ۳۰ سال خدمت به درجه بازنشستگی نائل آمد و مرادی هم به عنوان دادستان جدید بهشهر معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.