با توجه به گذشت سه سال از آخرین اصلاح مبلغ ریالی برای کاهش میزان محکومیت محکومان عاجز از پرداخت جزای نقدی، وزارت دادگستری پیشنهاد اصلاح مبلغ مذکور از ۴۰۰ هزار به ۷۰۰ هزار ریال را به دولت ارسال نموده است.

به گزارش جماران، مطابق مفاد ماده (۲۷) قانون مجازات اسلامی، مبلغ ریالی برای کاهش میزان محکومیت محکومان عاجز از پرداخت جزای نقدی، روزانه مبلغ ۳۰۰ هزار ریال تعیین شده است که به استناد ماده (۲۸) همین قانون و به موجب مصوبه مورخ ۱۹ آبان ۱۳۹۵ دولت، به مبلغ ۴۰۰ هزار ریال تعدیل گردید.

از آنجایی که به استناد ماده (۲۸) قانون یاد شده، مبلغ مذکور می‌بایست هر سه سال و به تناسب نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی بازنگری شود و اکنون این زمان در حال اتمام است لذا وزارت دادگستری پیشنهاد نموده بر اساس شاخص بهای کالا‌ها و خدمات مصرفی اعلامی از سوی بانک مربوط، مبلغ مذکور به ۷۰۰ هزار ریال اصلاح شود.

هم‌چنین، طبق مفاد بندهای (۶۴) و (۶۵) سیاست های کلی برنامه ششم توسعه درخصوص کاستن از محکومیت حبس و تبدیل آن به مجازات های جایگزین و بهبود وضعیت زندان ها و بازداشتگاه ها، بازنگری درخصوص مبلغ مورد نظر ضروری به نظر می رسد.

لذا وزارت مورد اشاره، پیشنهاد تعدیل مبلغ مذکور را به شرح جدول زیر جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه نموده است.

گفتنی است، این درخواست مراحل بررسی خود را در کمیسیون لوایح هیئت دولت طی می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.