علی کره بندی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به اینکه شغل این متهم در حوزه دامداری صنعتی بوده بجای یک سال حبس به تهیه و توزیع 35 کیلوگرم گوشت گوساله بین خانواده های زیرپوشش کمیته امداد محکوم شد.
وی اظهارداشت: اگر این متهم روانه زندان می شد ضمن خدشه دارشدن حیثیت ایشان به خانواده اش نیز آسیب وارد می شد.
وی با بیان اینکه در سال جاری بیش از 50 فقره دادنامه مجازات جایگزین حبس صادرشده، گفت: فردی نیز که مرتکب جرم نگهداری مشروبات الکلی شده بود بجای معرفی به زندان به ارایه خدمات نگهداری و حمایتی از 3 کودک بدسرپرست و بی سرپرست بهزیستی به شکل امداد ماهیانه به پرداخت 3 میلیون ریال در مدت یک سال محکوم شد.
رئیس شعبه 101 دادگاه کیفری دیلم استان بوشهر اظهارداشت: یک متهم دیگر نیز به اتهام سرقت یک راس الاغ به اعتبار رضایت شاکی خصوصی بجای حبس به نوشتن مقاله ای تحت عنوان اثرات لقمه حرام در زندگی و فراگیری سه حدیث از احادیث معصومان(ع) با موضوع مهربانی با حیوانات محکوم شد.
وی گفت: اصلاح بزهکار و بازگرداندن آنان به جامعه، زدودن و جلوگیری از آثار زیان بار زندان بر خانواده آنان از اهداف مجازت های جایگزین حبس است.
کره بندی اضافه کرد: مجازات جایگزین حبس یکی از تسهیلات مهم قضایی در قانون مجازات اسلامی است که بکارگیری آن می تواند در راستای حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان نقش بسزایی داشته باشد.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
6164/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.