سیدسعید شاهرخی روز یکشنبه در دیدار با بانوان شاغل در استانداری همدان با اشاره به اینکه برای سال ۹۹ باید زمینه‌های نشاط و مشارکت اجتماعی زنان تعیین شود، عنوان کرد: باید انجمن‌هایی برای ارتقا جایگاه زنان تشکیل شود چراکه جامعه زنان نباید فقط برای رای دادن پای صندوق بیایند و این سوء استفاده از جایگاه زنان است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه سیاسی ظرفیت بالایی در زنان داریم، ادامه داد: از بین ۹ نماینده استان در مجلس شورای اسلامی حداقل باید ۲ کرسی را زنان تصاحب کنند.

شاهرخی افزود: انتخابات در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یک اصل است که بر اساس آن مردم آینده خود را تعیین می‌کنند.

استاندار همدان اظهار داشت: سال ۹۹ کارکرد بانوان در کل استان متمایز است و در سند ارتقا جایگاه زنان استان، تقسیم عادلانه منابع باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی زنان آنچنان درخشیدند که در سراسر جهان به عنوان الگو قرار گرفتند، عنوان کرد: طاهره دباغ ( مرضیه حدیدچی) به عنوان الگوی مبارزان قبل از انقلاب شناخته شده است و به عنوان نماینده مردم همدان، در قالب یک چریک و سفیر نقش موثری در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

شاهرخی بیان کرد: ما باید فرصت برابر و مناسب را برای بانوان ایجاد، و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در جریان هشت سال دفاع مقدس زنان در پشت جبهه با معنویت زیادی از رزمندگان پشتیبانی کردند و فرزندان و همسر خود را با تمام وجود راهی جبهه می‌کردند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه زنان در برخی از مشاغل بهتر از مردان عمل می‌کنند، افزود: در تحصیلات تکمیلی، در حوزه تعلیم و تربیت، بهداشت، درمان و سلامت زنان نقش پررنگ‌تری نسبت به مردان دارند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین سرمایه برای هر کشوری سرمایه نیروی انسانی است، اگر نیروی انسانی فکور و کارآمد نباشد امکان استفاده از سرمایه‌ها وجود ندارد.

شاهرخی اظهار داشت: بسیاری از اساتید ما در عرصه های مختلف زنان هستند، زنان بسته به توانایی تحصیلات و فرصت‌ها می‌توانند نقش‌های گوناگونی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه ورزش، اجتماعی و اقتصادی زنان باید وارد شوند، ادامه داد: زنان باید مطالبه‌گر حقوق خود باشند؛ فرمانداران استان موظفند یک معاون زن داشته باشند تا زمینه‌های نقش‌آفرینی زنان را فراهم کنند.

استاندار همدان گفت: انتظارات ما از زنان استان در همه عرصه‌ها بیشتر از این است؛ دنیا برای زنان نباید تنها بچه‌داری و خانه‌داری باشد، بلکه زنان باید در ترسیم برنامه رو به جلو دنیا نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه باید در طول سال حداقل چهار اجتماع بزرگ ویژه بانوان را در استان داشته باشیم، افزود: جامعه زنان ما نیاز به نشاط دارند؛ نشاط باید با رعایت حدود شرعی در بین زنان جامعه تزریق و افسردگی زنان باید گرفته شود.

در پایان این نشست به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) از زنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی همدان تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.