به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی کتابخانه های عمومی همدان، روستای سیدشهاب از شهرستان تویسرکان از میان ۶ روستای دوستدار کتاب راه یافته استان همدان به مرحله نهایی انتخاب روستاهای برگزیده دوستدار کتاب، به عنوان روستای برگزیده و روستاهای حسین آباد از شهرستان بهار و داق داق آباد از شهرستان کبودرآهنگ به عنوان روستای تقدیری برگزیده شدند.

عاطفه زارعی عنوان کرد: مراسم اختتامیه ششمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران برگزار و ۱۰ روستا و منطقه عشایری به‌عنوان روستاهای برگزیده، ۱۰ روستا و منطقه عشایری به‌عنوان روستاهای تقدیری و یک روستا به‌عنوان برگزیده در بخش استمرار معرفی شد.

وی با بیان اینکه روستای سید شهاب از توابع شهرستان تویسرکان به عنوان روستای برگزیده انتخاب شد، ادامه داد: کتابخانه عمومی بعثت و کتابدار این روستا برنامه‌های متنوعی را با محوریت کتاب در این روستاها انجام داده و نقش اصلی را در این انتخاب ایفا کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بابیان اینکه روستای حسین آباد و داق‌داق آباد نیز در بخش تقدیر به عنوان روستاهای دوستدار کتاب انتخاب شدند، اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی حکمت حسین آباد و مرحوم سید موسی حمیدی داق‌داق آباد نقشی اساسی در این حوزه ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه کتابداران به همراه دهیاران و دستگاه‌های فرهنگی روستا، شهرستان و استان در به دست آوردن این افتخارات نقش اساسی ایفا کردند، گفت: کتابداران کتابخانه‌های عمومی این ۳ روستا دلسوزانه به وظایف خود عمل می‌کنند و با ابتکار و خلاقیتی که به خرج می‌دهند اهالی روستا را هر چه بهتر و بیشتر با کتاب عجین می‌کنند.

زارعی اظهار کرد: پرونده ۲۱ روستا از استان همدان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۶ روستا در جمع ۶۰ روستای نهایی برای انتخاب برگزیدگان و روستاهای قابل تقدیر قرار گرفتند.

وی افزود: ۲۱ روستای استان همدان بین یک هزار و ۴۱۹ روستا و منطقه عشایری به رقابت پرداختند و توانستند دستاوردهای خوبی داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.