مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان روز دوشنبه در این آیین گفت: پویش نهال‌کاری امسال با تدبیر استاندار همدان در سطح یک هزار هکتار اجرا شد.

اسفندیار خزایی افزود: سطح خوبی از جنگل‌کاری با وسعت ۴۶۰ هکتار در شهرستان ملایر اجرا شد که کار ویژه ای در سطح استان است.

وی بیان کرد: امروز نیز با افتتاح این طرح ۴۶۰ هکتاری، به مناسبت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ۴۱ اصله نهال در تداوم این طرح در دریاچه کوثر کاشته شد و کاشت نهال در سطح استان تا پایان هفته منابع طبیعی ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان ادامه داد: ۳۰۰ هکتار جنگل‌کاری با ۳۰۰ هزار اصله گونه صنوبر به صورت اصلاح شده و رایگان تا پایان هفته منابع طبیعی در سطح استان توزیع می‌شود.

خزایی بهسازی، بازسازی و زیباسازی را از اهداف کاشت جنگل‌کاری عنوان و تاکید کرد: علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ تنوع زیستی، تلاش داریم با کمک شهرداران این جنگل‌کاری‌ها به پارک‌های جنگلی خوبی تبدیل شود.

وی ضمن تقدیر از حمایت فرماندار ویژه ملایر در اجرای طرح جنگل‌کاری اظهار داشت: همزمان با دهه فجر ۱۶ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتباری بیش از ۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر نیز گفت: طرح جنگل‌کاری ۴۶۰ هکتاری این شهرستان در قالب هشت طرح اجرا شد.

علی ده‌پهلوان افزود: برای اجرای این طرح یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که برای نگهداری و حفظ این جنگل‌ها به همین میزان اعتبار نیاز داریم.

وی گفت: طرح جنگل‌کاری در منطقه سد کلان، لشگردر، بوستان پیامبر اعظم(ص)، بام ملایر با همکاری شهرداری، تپه مصلی، بهشت رضا(ع)، بوستان امام حسن مجتبی(ع)، جنگل‌کاری ازندریان، جوکار و سامن اجرا شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر بیان کرد: امسال نیز قرار است از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی بیش از ۲۰۰ هکتار نهال‌کاری در این شهرستان اجرا شود.

از ۱۷۱ هزار هکتار اراضی ملی و مراتع شهرستان ملایر، ۱۳۸ هزار هکتار مرتع، ۶۷۲ هکتار جنگل و ۱۶۷ هکتار ذخیره‌گاه جنگلی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.